DotjeSlagroom schreef:Manon92 schreef:Weet niet wat je allemaal wel en niet doet hoor
, maar:
Ik check altijd of het kapsel terugveert als ik erop 'druk' met mijn vinger. Als dat niet zo is, moet ie nog even. Dan steeds een paar minuten en dan checken of het al zover is zeg maar.
Vullen doe ik altijd met een spuitzak, zodat overal even veel vulling zit en je een gelijke ondergrond hebt.
Snijden met taartzaag natuurlijk.
Met dit allemaal kan er dan weinig mis gaan dacht ik!
Ik doe het precies hetzelfde tot het snijden met een taartzaag.. ik snijd uit de hand en dat gaan 9 van de 10 keer vrij recht.. maar een taart zaag zou echt ideaal zijn. Welke gebruik jij? Want heb er twee met zo'n ijzerdraad naar dat werkt niet bij mij..
Ik heb 1 van de Ikea
ook gewoon met ijzerdraad.
Wat ik altijd doe is dat ik mijn kapsels de avond van tevoren bak, als ze zijn afgekoeld pak ik ze in met vershoudfolie en laat ze dan de nacht rusten. Vond het in het begin echt een onding, maar kan nu niet meer zonder!
Gebruik 'm vooral voor cake en taartrecepten (mudcake etc.) want biscuit gebruik ik niet voor mijn taarten. Maar dat vind ik wel makkelijker te snijden, omdat het wat zachter/luchtiger is.
Je moet wel echt zorgen dat je door de taart heen zaagt en niet aan de zaag gaat 'trekken'. Als je nog snapt wat ik bedoel, haha.
Lukt het allemaal niet, kun je hem ook met nylondraad snijden! Ook veel gedaan. rondom de taart een klein stukje inkepen op gelijke hoogte, draad er omheen doen en de uiteinden naar elkaar toe trekken.
Misschien heb je er wat aan