Onderwerp: lepelgebakje
Voor as zaterdag wil ik een lepelgebakje maken van monchou taart..
Nu lees ik dat de kruimelbodem "los" ligt.
Dus dat doe ik zonder de boter?
Iemand enig idee???
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » lepelgebakje
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Voor as zaterdag wil ik een lepelgebakje maken van monchou taart..
Nu lees ik dat de kruimelbodem "los" ligt.
Dus dat doe ik zonder de boter?
Iemand enig idee???
Geen idee ten aanzien van je vraag.........wel over de rubriek waarin je je vraag hebt gepost: klein&fijn is nl een show-rubriek
[MOVE] -> bakken & vullen
Volgens mij smelt je boter en daar roer je de koekkruimels doorheen totdat het een geheel word.
Succes wel een leuk idee trouwens
Hoi!
Ik zou gewoon de bodem maken met gesmolten boter.
Maar wel zorgen dat het kruimels blijven ( een soort crumble) en daar boven op of wat vruchten (kersen vlaaivulling/compote/een goede jam) of daar dan de monchou op en/of dan pas de vruchten.
Of evt. nog een extra laag bodemkruimels. Anders heb je zo'n grote hap monchou. De één vind het lekker de ander misschien niet.
(snap je het??
)
Als je de bodem "aanstamp" in de glaasje, of waar je het lepelgebak ook in doet, krijg je de bodem er moeilijker uit.( als het van de mix is uit een pak..)
Groetjes en lepelse
Je kunt ook heel goed koekkruimels gebruiken zonder boter, en dan op de helft van je glaasje nog een keer.
Bedankt voot jullie reactie's.
Vanmiddag zag ik bij de jumbo een doosje met plastic amuseglaasjes.
Het zijn wel kleine glaasjes maar so cute!!
Maar hoe kom ik aan kleine lepeltjes? Iemand enig idee waar ik het kan kopen? Ik wil het niet via internet bestellen...
gewoon theelepels?
Ik heb rond de kerstperiode bij Blokker kleine amuselepeltjes gekocht, die waren een slag kleiner dan theelepeltjes. Geen idee of ze deze nu nog hebben....
Ik heb een keer bij de sligro harde kunstof (doorzichtig) lepeltjes gekocht. Eigenlijk wegwerp, maar na gebruik goed af te wassen en te herbruiken.
Ik had van het weekend shortbread gemaakt met half bloem, half biscuitmix (want de bloem was op...) en dat leverde me toch een superlekker resultaat op. Kwam niet heel uit de vorm want ik had er geen bakpapier onder gedaan maar was toch voor eigen gebruik. Eerst de grootste stukken er uitgevist en opgesmuld, en de rest verkruimeld. Toen heb ik er lepelgebakjes van gemaakt met een restje bavarois uit de vriezer en een lik lemoncurd- zaaaaalig!
Het is een beetje plakkerig en lijkt verdacht veel op de bodem van een kantenklaarpakkwarktaart. Die vind ik altijd superlekker en veel te weinig dus nu weet ik hoe ik het zelf kan maken!
die lepeltjes ... misschien bij de xenos?
Bij blokker misschien. Vragen naar Amuselepel of bij hema of als je pas heb van Makro hebben ze daar vast wel en daar kan je ook per 20 kopen geloof ik ipv 100 ofzo.. Gewoon ffe vragen.
Bij Makro verkopen ze trouwens ook amuse bakjes in diverse maatjes. Zowel plastic als glas...prijs echt geen idee
En bij Xenox hebben ze vaak ook plaat met amuselepel erop en tegenwoordig ook soort Amuse boxset met glaasje...Zag ik pas geleden nog in folder
Ik heb ze toch bij de Jumbo meegenomen. Het is van het merk Duni.
En wat zaten erbij?? Lepeltjes en vorkes!
Maar bedankt vd reactie's...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » lepelgebakje