Onderwerp: Vogelkooi voor vaderdag
Omdat ik binnenkort een taart op bestelling heb van mijn schoonzusje,
Alvast even geoefend. Binnenkort opnieuw want het is niet geworden wat ik wou..
Alles was aan het vechten met me. De biscuit die in de blandaschaal bleef steken, de confituur die op was & ik dus zelf kon gaan maken, botercreme maken met het gedacht die er direct op te kunnen smeren maar dan een uur moeten wachten met het gevolg dat het gééén slim idee was en alles scheef heeft getrokken omdat ik het amper uitgesmeerd kreeg. Fondant van xenos is toch niet zo goed als funcake's.
heb er serieus mee gevochten & dat is aan het resultaat te zien..
Kreeg het heel moeilijk gekneed, bij het uitrollen bleef het aan alles plakken (heb een mat van ikea om op uit te rollen.) Dus opnieuw kneden en het dan niet meer uitgerold krijgen.. Jep thats me!
Vriend geroepen zelf die kreeg het niet dunner. Dus vrij dik & te klein op de kaart gezet. Het plakte langs alle kanten, scheurde en bleek uiteindelijk heeel droog te worden. Pff!
Uiteindelijk toch nog iets toonbaar gemaakt als je bedenkt dat onder de rand bijna geen fondant zit & er overal scheuren en barsten waren. en de versieringkjes al de oneffenheden verstoppen..
Mijn vader was superblij & trots, heeft wel 100de foto's genomen. en bleef maar zeggen hoe mooi het was. Ik vond het oké voor mijn 3de taart, maar dit kon velé beter als alles niet zo moeilijk deed. Maar het was lekker en dat is toch ook belangrijk
Gevuld met banketbakkersroom, zelfgemaakte bosvruchten confituur & verse stukjes aardbei & framboos.
Volgende maand nog 2 taarten op agenda om te oefenen
Achja wéér een hoop geleerd & van 1 ding ben ik nu wel tevreden, mijn roosjes. Vooral het oranje dan