1 Laatst bewerkt door mariekex (25-03-2013 20:59)

Onderwerp: Vogelkooi voor vaderdag

Omdat ik binnenkort een taart op bestelling heb van mijn schoonzusje,
Alvast even geoefend. Binnenkort opnieuw want het is niet geworden wat ik wou..  :rolleyes:

Alles was aan het vechten met me. De biscuit die in de blandaschaal bleef steken, de confituur die op was & ik dus zelf kon gaan maken, botercreme maken met het gedacht die er direct op te kunnen smeren maar dan een uur moeten wachten met het gevolg dat het gééén slim idee was en alles scheef heeft getrokken omdat ik het amper uitgesmeerd kreeg.  Fondant van xenos is toch niet zo goed als funcake's.

heb er serieus mee gevochten & dat is aan het resultaat te zien..
Kreeg het heel moeilijk gekneed, bij het uitrollen bleef het aan alles plakken (heb een mat van ikea om op uit te rollen.) Dus opnieuw kneden en het dan niet meer uitgerold krijgen.. Jep thats me! :)
Vriend geroepen zelf die kreeg het niet dunner. Dus vrij dik & te klein op de kaart gezet. Het plakte langs alle kanten, scheurde en bleek uiteindelijk heeel droog te worden. Pff!
Uiteindelijk toch nog iets toonbaar gemaakt als je bedenkt dat onder de rand bijna geen fondant zit & er overal scheuren en barsten waren. en de versieringkjes al de oneffenheden verstoppen.. :p

Mijn vader was superblij & trots, heeft wel 100de foto's genomen.  :) en bleef maar zeggen hoe mooi het was. Ik vond het oké voor mijn 3de taart, maar dit kon velé beter als alles niet zo moeilijk deed. Maar het was lekker en dat is toch ook belangrijk :)
Gevuld met banketbakkersroom, zelfgemaakte bosvruchten confituur & verse stukjes aardbei & framboos.

Volgende maand nog 2 taarten op agenda om te oefenen :p
Achja wéér een hoop geleerd :) & van 1 ding ben ik nu wel tevreden, mijn roosjes. Vooral het oranje dan :p

http://i172.photobucket.com/albums/w31/Marieketjex/Taarten/20130324_175224_zps4e8ab366.jpg

http://i172.photobucket.com/albums/w31/Marieketjex/Taarten/20130324_175213_zpse18b98a8.jpg

http://i172.photobucket.com/albums/w31/Marieketjex/Taarten/20130324_175140_zps1e49d8ea.jpg

http://i172.photobucket.com/albums/w31/Marieketjex/Taarten/20130324_175206_zpsbfeb447e.jpg

2

Re: Vogelkooi voor vaderdag

Jammer dat je zo'n ruzie met de taart en vooral het fondant had, dat van Xenos is inderdaad heel anders dan van Funcake, ik had een paar stukjes gekregen en dit weekend gebruikt, een drama........:-)

3

een drama is nog zacht uitgedrukt haha! :)
Nee voor die roosjes te maken vind ik ze geweldig,
maar voor te bekleden en de sugargun? een ramp! :)
achja mijn vader was er super blij mee.. nu kan ik oefenen tot juli voor een geweldige taart voor hem haha! dan gaat hij pas verschieten :p

zaterdag achter nieuwe fondant want mn schoonzus bevalt de week erachter en degene die ik nu nog heb van xenos is voor het oefenen om te boetseren en roosjes te maken.. :p

4

Fondant van de Xenos...niet meer kopen, is één plakzooi. Heb ooit eens een blokje gekocht, maar dat doe ik dus nooit weer....Ik koop altijd de fondant van de Sligro, is niet te duur, ..en ik vind hem heel fijn werken, ik probeer ook niets anders meer.
Heb alleen rood en zwart van Funcakes, want die 2 kleuren vind ik lastig zelf te kleuren...En over Funcakes ben ik ook zeer tevreden....maar denk dat ie wat duurder is dan die van de Sligro...

Je taartje is al met al toch nog geworden. En prachtig dat je vader zoveel foto's nam...dat is toch een mooi compiment niet waar.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

5

haha ja bianca ik had beter eerst eens opgezocht of die goed was  :o Achja, weer een les geleerd.
Ja sligro zal voor mij niet lukken aangezien ik geen kaart ervan heb.
Nu heb ik iets gelezen over depot 7 in hulst, dus daar eens gaan kijken. Koop nu mijn fondant hier in de aveve maar daar is niet zoveel keuze.

Ja het was zeker een compliment haha! Maar ik had het toch anders in mijn hoofd :) Achja, mijn volgende taart is voor mijn nichtje dat geboren word, dus dan kan ik laten zien dat ik beter kan haha :)

Zo`n leuk vogelkooite ach wat maakt het uit als hij niet super strak is.
Volgnede keer beter

Fondant van de xenos, werkt niet lekker is korrelig en mier zoet tenminsten dat vind ik.
Ik fiets 10 minuten en dan ben ik bij de taarten shop.
En gebruik funmix meel en fondant maar wel aan de prijs maar werkt prima.
Maar weten jullie wat de fondant kost bij de Sligro?
Dan stap ik in de auto en rij 15 minuten en ben er.
heb je geen pasje nodig voor de Sligro?

Ik lees hier klachten over het fondant van de Xenos en dat is eerder ook al eens neer gezet dus dat was voor mij de reden om het eens uit te proberen. Ik krijg het goed gekneed wat eigenlijk geen moeite kost en is bij mij zeker niet korrelig en gaat bij mij ook nog eens makkelijk door de sugar craft gun. Zelfs om hele dunne haren te maken en dat zijn super kleine gaatjes en ook dat gaat makkelijk. Ligt toch niet aan mij neem ik aan.

8

dan zal het een portie geluk zijn els. Ik kreeg hem zelfs niet door het middelste gaatje gespoten met de sugargun.

ik kreeg hem veel moeilijker gekneed als funcakes. Hij voelde ook heel hard aan toen hij nog in de verpakking stak. en als ik hem eruit had gehaald & afgedekt liggen begon hij idd korrelig te worden.

De eerste x uitrollen ging redelijk goed. best dun maar toen kreeg ik hem niet meer van de mat af. en de tweede keer kreeg ik hem niet meer dun. Had ontzettend veel last in mijn pols van al het kneden en het duwen met de deegrol.

Maar mogelijk ligt het ook aan mij. het is mijn 3de taartje en was ervoor niet bekend met fondant (laat staan taarten maken)
En voor het boetseren en bloemen maken vind ik hem ook niet erg lastig, maar ik zal niet gauw nog een taart ermee bekleden.

9

Daar is hij dan :)
Voor je 3e taart zou ik toch maar tevreden zijn hoor :D
Het is best ff een projectje zo'n vogelkooi.
En heel veel geleerd en je vader was supertrots!!
Je rozen zijn zeker goed gelukt  :thumb:

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

10

[MOVE] -> 3D