1

Onderwerp: andere kloppers op handmixer, nu schift de bc...

Mijn oude mixer had van die "gewone" kloppers, maar mijn nieuwe heeft van die hele dunne kloppers.
Ik gebruik altijd de funcakes mix voor bc en doe alles volgens de regeltjes  ;) alleen gister gebeurde het tot 2x toe dat toen ik het mengsel en bij goot, hij gelijk begon te schiften.
Kan het door de kloppers van de mixer komen soms...heb verder nog nooit problemen gehad.
Is het eigenlijk nog wel bruikbaar of bruikbaar te maken? Ik las in het boek van Rudolph dat je het in een bak heet water kan zetten en dat het dan weer "goedkomt"....heeft iemand daar ervaring mee?

Mijn taarten, cupcakes en cakepops zijn te zien op https://www.facebook.com/pages/Sweets-b … 4941060258 Ik vind het leuk als jij mijn pagina leuk vindt!

2

Re: andere kloppers op handmixer, nu schift de bc...

Schift komt (inderdaad) meestal door temperatuurverschil tussen de ingrediënten, dus als je dan alles naar dezelfde temperatuur brengt komt het vaak goed  :Y

Andere kloppers gaan niet voor temperatuursverschil zorgen lijkt me?

Wat ik wél weet is dat de werkwijze veranderd is van de mix! Misschien dat het daar aan ligt?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Dit kan idd niets met de kloppers te maken hebben, maar met het bijvoorbeeld koude mix bij warme boter gooien (of andersom)

Het helpt idd om de bak even in heet water te hangen, en dan weer op te mixen

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Oke...dank jullie wel! Dat geeft weer moed!
Moet morgen voor mijn eigen verjaardag aan de slag maar de moed zakte een beetje in mijn schoenen.
:)  :D

Mijn taarten, cupcakes en cakepops zijn te zien op https://www.facebook.com/pages/Sweets-b … 4941060258 Ik vind het leuk als jij mijn pagina leuk vindt!

5

idd gewoon doormixen!
bij funcakes ging het bij mij altijd in 1 x gewoon goed.
die van bouwhuis schiet ook altijd in de schift.
maar... ik heb een staande mixer dus ik kijk er gewoon niet meer naar, na 10 minuten is hij goed :)