1

Onderwerp: Droge taart door vulling?

Hoi allemaal,

Ik maak al lange tijd taarten en gebruik vullingen zoals botercreme, jam en banketbakkersroom. Sinds kort smelt ik ook chocolade door de botercreme heen en vul beide lagen ermee. De ervaringen van mijn klanten zijn erg positief. Tot ik het van het weekend voor mezelf ging maken. En heb dit bij 2 taarten gehad.

Maar de taart leek mij een beetje droog, vooral de biscuit. Ik maak altijd gebruik van de funcakes biscuit. Mijn biscuits zijn altijd luchtig en niet droog. Ik trempeer ze nooit omdat ik dat niet lekker vindt.

Kan het door de vulling komen? Alsof de vulling al het vocht opneemt van de bescuit.

Ik gebruik het recept van de site, maar smelt wel iets meer chocola dan 75 gr. per 200 gr. mix. Kan dat de reden zijn? Want anders heb je niet zo'n sterke chocolade smaak.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr.

Sunayda

2

Re: Droge taart door vulling?

Hoihoi,

Ik maak deze vulling ook en ik heb doorgaans nergens last van.
Chocolade houdt ik me niet zo aan hoeveelheden maar dat voeg ik toe tot ik of de klant het lekker vind en mijn biscuits worden daar nooit echt droger van.
Nu moet ik wel zeggen dat het mijn ervaring is dat de laatste tijd de bischuit droger worden en minder luchtig.
Het zou dus ook gewoon aan de mix kunnen liggen.

3

Bedankt voor je reactie. Dan weet ik in ieder geval dat het niet aan de vulling ligt. Ik zal Funcakes even een bericht sturen, want het zou zomaar kunnen dat het aan de mix ligt. Want ik heb dit eerder nooit gehad.

4

Sunayda schreef:

Bedankt voor je reactie. Dan weet ik in ieder geval dat het niet aan de vulling ligt. Ik zal Funcakes even een bericht sturen, want het zou zomaar kunnen dat het aan de mix ligt. Want ik heb dit eerder nooit gehad.

Ik lees even mee omdat ik ook de laatste tijd  "last" heb van droge biscuits. ( funcakes)
Ik trempeer altijd!!, dat wel.  Ik vul meestal met botercreme ( funcakes ), banketbakkersroom ( dr. oetker ) ,  Bavarois, jam, en slagroom.
Ik vind het heel vervelend als er dan toch een droge biscuit onder zit :|
Ik wilde er net een topic over openen namelijk.
Ik vul meestal 2 lagen. Dus ik ben benieuwd of er nog meer reacties volgen :)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

5

Hoi Paola,

Ik heb Funcakes gemaild en heb ook snel antwoord gekregen.
Ze willen dit uitzoeken omdat het natuurlijk niet de bedoeling is dat we allemaal droge bescuits krijgen. Ik ga dit weekend nog een keer taarten maken en ook weer voor mezelf. Dan ga ik er opnieuw op letten.
Ik zal dan ook mix retouren naar het retour adres die ik heb gekregen.

Lijkt mij wel handig als iedereen die er opeens last van heeft dit meldt bij Funcakes. Op deze manier kunnen ze het goed uitzoeken.