Onderwerp: Budget-test
Hoi,
Ik denk dat ik mijn naam op het forum moet veranderen in budget-bakster...
Er is namelijk een boel te koop, maar als ik een beetje spul wil aanschaffen dan ben ik ook een boel kwijt. Ik doe het taarten bakken dan ook alleen uit pure hobbie voor de noodzaak. Dus er wordt een taart gemaakt als er iemand jarig is en verder niet.
Ik doe niets op bestelling en verkoop geen taarten.
Dus met een superklein budget ben ik van alles aan het uitproberen.
Biscuit bakken, geen probleem, kan van elk budget net als vullen.
Maar dan het versieren. Al gauw heb je rollers, mesjes, boetseerattributen, kleurstoffen, dust, vormpjes en rolmatten nodig.
Eerst heb ik het echt puur budget gedaan. Niets gekocht. Deegroller had ik al in bezit, maar met een fles gaat het beter! Spuitzakjes maak ik van bakpapier. Maar dan komt er een dag waarop je toch die botercreme wat wilt gaan opspuiten tot blaadjes of iets dergelijks.
Bij een niet nader te noemen winkel kocht ik een decoratiesetje voor nog geen 5 euro! Daar verkochten ze ook goedkope marsepein. Dus naar huis en een testtaartje maken.
Helaas is de marsepein van pijn kwaliteit dus dat is voor de volgende keer een no-go.
Overigens smaakte de taart heerlijk!
Gevuld met bastognebiscuit met een restje bosvruchten uit de vriezer! SUPERCOMBI.
Verder gebruik ik aan budgetmaterialen, de onderkant van een bakblik (zitten leuke putjes in), de klei-materialen van mijn jongste zoon en diverse reliefzaken die je overal in huis wel kunt vinden.
Bijvoorbeeld aluminiumfolie verkreukelen en weer uitvouwen.
Als taartplateau gebruik ik een stuk karton van een doos ingepakt met inpakpapier en daaroverheen folie.
Nou groetjes, Maar weer.