1

Onderwerp: Gasoven

Hallo Allemaal,

Ik had een vraagje ik heb een Gas oven en iedere keer als ik mijn taart eruit haal is de boven kant erg zacht, en als ik het dan op een taarten bodem zet om af te koelen dan gaat het hele onderkant mee en dan staat de taart erg raar.

Heeft er iemand een TIP voor mij

Liefs Anna

2

Re: Gasoven

Is je taart wel helemaal gaar?

Ik heb zelf ook zo een ouderwetse gasoven en mijn taarten komen perfect uit de oven.
Ik bak ze totdat ze goed gaar zijn en dan los ik ze meteen uit het blik.
De bovenkant (later onderkant) is bij mij dan niet meer zacht.
De taart voelt dan een beetje als een spons aan luchtig en veerkrachtig.
De zijkanten en onderkant (uiteindelijk de bovenkant) heeft als het ware een beetje een stevige korst.

3

Pinqui schreef:

Is je taart wel helemaal gaar?

Ik heb zelf ook zo een ouderwetse gasoven en mijn taarten komen perfect uit de oven.
Ik bak ze totdat ze goed gaar zijn en dan los ik ze meteen uit het blik.
De bovenkant (later onderkant) is bij mij dan niet meer zacht.
De taart voelt dan een beetje als een spons aan luchtig en veerkrachtig.
De zijkanten en onderkant (uiteindelijk de bovenkant) heeft als het ware een beetje een stevige korst.

Bedankt voor u reactie, ja bij mij is het ook gaar alleen als ik de bovenkant op een vetvrije plaat doe dan plakt het en ik vind het best raar op hoeveel graden heeft u de oven staan dan ????

4

Ik bak op 180 graden. Goed voorverwarmen en ik doe niet aan opbouwende temperaturen.
Laat je de taart wel afkoelen op een rooster? Als ik mijn taarten direct op een kartonnetje of iets zet gaat hij idd ook plakken. Op het rooster niet

5

Pinqui schreef:

Ik bak op 180 graden. Goed voorverwarmen en ik doe niet aan opbouwende temperaturen.
Laat je de taart wel afkoelen op een rooster? Als ik mijn taarten direct op een kartonnetje of iets zet gaat hij idd ook plakken. Op het rooster niet

Ik denk dat ik al het probleem heb gevonden ik moet het op de rooster laten afkoelen denk ik nou ik ga het proberen want ik heb deze week 3 taarten te maken en dan kijken hoe het dan gaat worden.

6

Anna-77 schreef:
Pinqui schreef:

Ik denk dat ik al het probleem heb gevonden ik moet het op de rooster laten afkoelen denk ik nou ik ga het proberen want ik heb deze week 3 taarten te maken en dan kijken hoe het dan gaat worden.

Heel veel succes met je taarten!
Ik ben benieuwd of nu wel alles goed gaat :)

7

Ja dat hoop ik dat het goed gaat.

ik zou wel een foto achterlaten

8

Ik heb hetzelfde probleem! Ik laat de biscuit altijd afkoelen op een rooster maar bij de middelste 5cm ongeveer blijft de bodem aan de rooster plakken...

Ik ben er ook nog altijd niet uit hoe dat komt!

9

elsje_cox schreef:

Ik heb hetzelfde probleem! Ik laat de biscuit altijd afkoelen op een rooster maar bij de middelste 5cm ongeveer blijft de bodem aan de rooster plakken...

Ik ben er ook nog altijd niet uit hoe dat komt!

Gek is dat dan hé ik moet het nog proberen.