1 Laatst bewerkt door Sacha70 (17-03-2013 11:04)

Onderwerp: Mijn eerste Chanel tas taart

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TSCB4SEY-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VCMNKEJD-D.jpg
Mijn eerste Chanel tas taart , ik heb hem heel eigenwijs  :Y toch verticaal(dus eerst horizontaal maar later rechtop gezet.) gevuld met o.a. botercreme met dun laagje lemoncurd, en chocolade botercreme ,en aangezien het twee taarthelften zijn heb ik de andere kant aardbeienbotercreme met een dun laagje lemoncurd met botercreme samen.
Als eerste de biscuit in twee halfjes gesneden en beide 2 keer horizonaal gesneden en gevuld.
Toen in de koelkast op laten stijven, daarna op zijn kant gezet en de twee helften nogmaals met botercreme chocolade aan elkaar vastgeplakt. En alles met een dun laagje afgesmeerd. En weer de koeling in. Daarna met het bekleden begonnen.
Door hem met stevige vulling te doen kan het makkelijk verticaal, en zakt het niet naar beneden en hou je je voor en achterkant strak.

2

Re: Mijn eerste Chanel tas taart

[MOVE] -> 3D

3

Gaaf!!

Ik heb trouwens ook meerdere keren tassen verticaal gevuld! Als je een vulling kiest die lekker stevig wordt in de koeling gaat het prima is mijn ervaring  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Wat een prachtige taart.
mag ik vragen welke bakvorm je hebt gebruikt?
Heb je de patchwork cutter gebruik na het bekleden?

Wat een prachtige taart.
mag ik vragen welke bakvorm je hebt gebruikt?
Heb je de patchwork cutter gebruik na het bekleden?

6

Hallo, thx
Nee ik heb geen patchwork cutter gebruikt, gewoon liniaal en PME Modelling tools, Design Wheeler 3 heads als je dat googled zie je wat ik bedoel.
Daar maak ik ook de stiksels mee, net echt.
Van te voren alvast op papier een voorbeeld maken, dan weet je hoe de ruit het mooiste uitkomt.
Toen het biscuit klaar was heb ik een mal gemaakt (op bakfolie )van de halfronde vorm, daar het patroon op gemaakt en fondant uitgerold uitgesneden in half ronde vorm, onderkant ruim gelaten om dit later op de taart af te snijden. Toen de ruit op de fondant gemaakt en dus zo de voor en achterkant gedaan, en toen het middenstuk breedte en lengte opgemeten , uitgerold .
Ik had een lage wilton vorm 25 cm doorsnee 5 cm hoog., en met bakpapier 9cm hoge rand erin gemaakt.
Hij was 8 cm hoog geworden, en daardoor dus heel breed, zou ook makkelijk lager kunnen. Met vulling werd hij 17 cm breed. Daarom heb ik de handsvaten op de tas gelegd ,zodat het daar versierd was en het niet zo kaal en breed leek.
Succes, als je meer vragen hebt zie ik het wel. net mijn eerste stapeltaart,en dus verjaardag van mijn dochter achter de rug. En nu even tijd om hier weer te kijken.

Dank je wel Sacha,
Wat een mooie uitleg fijn dat je dit met mij/ ons wil delen.
Ik ga ook een tas proberen al wil ik niet zeggen dat ik hem precies ga namaken.
Ik heb tot nu toe een idee in mijn hoofd voor een taartje maar als ik er mee bezig bent wordt het telkens anders dan in mijn hoofd hahaha.
Ben nu bezig met een opdracht, gelukkig een kindertaart.
Opdracht is een blauwe taart met rood vrachtwagentje verder mocht ik zelf kijken.
Net mijn tweede puzzel plaatje gemaakt.
Ben benieuwd hoe de opdrachtgever het vindt.
Bakgroetjes.

8

bekijk de how to van suus bakt taart