Onderwerp: Balen!!! Het lukt me maar niet!!

Het lukt me maar niet om mijn taarten netjes te bekleden heb er echt veel moeite mee om het fondant er mooi omheen te krijgen.
Het gaat scheuren en de plooien krijg ik ook niet weg.
Ik heb nu 7 taarten bekleed.
Wat doe ik verkeerd!! :s

De aanhouder wint!

2

Re: Balen!!! Het lukt me maar niet!!

ik heb er in het begin ook moeite mee gehad vooral die plooi  aan de zijkant, nu lukt het wel wat heb ik veranderd goed kijken en rustig erop doen.

Ik hoop dat iemand je kan helpen.

3

Re: Balen!!! Het lukt me maar niet!!

ik ga even meevolgen, want ik blijf er ook moeite mee houden, ook al probeer ik de ondergrond zo strak mogelijk af te werken....   :s

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

4

Re: Balen!!! Het lukt me maar niet!!

Kijk eens naar wat filmpjes op you tube, daar heb ik wel van geleerd. Verder veel geduld...

5

Re: Balen!!! Het lukt me maar niet!!

Of je volgt een workshop.

Gebruik je de Ikea bureaumat al, dan hoef je je fondant niet op te pakken. Niet te dun uitrollen. En heel rustig van boven naar beneden ronddraaiend je plooien eruit strijken.

Zelf vind ik marsepein makkelijk werken, dus je kunt proberen of dat voor jou ook geldt.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

6

Re: Balen!!! Het lukt me maar niet!!

Ik heb heel erg veel gehad aan dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

7

Re: Balen!!! Het lukt me maar niet!!

Wat ik doe is het volgende;

Taartje smeer ik af met 1:1 bioroomboter- poedersuiker en vanille ess. Kitchen Aid 15 min mixen standje 6.
Afsmeren doe ik met een spatel.
Dun afsmeren en dan een paar uur in de koelkast. Dan weer dun afsmeren en weer in de koelkast.
Dan met een warme spatel er nog 1 keer langs en dan kort in de koelkast.
Onder tussen ga ik de fondant kleuren en uitrollen.

Ik gebruik van fondant van Bakels. Iedereen heeft zijn - haar eigen favo, maar deze werkt voor mij goed.
Ik doe zeg maar op 500 gr fondant 50 gr marsepein (voor het vetje zeg maar).
Bij het doorkneden - op kleur maken gebruik ik crisco.
Ik heb een kinderzakdoek met daarin maizena dicht geknoopt met een touwtje en daarmee bestuif ik het aanrecht blad.
Ik rol uit met een houten roller en gebruik de bakvorm om te kijken hoe ver ik kan uitrollen.

Ik sla de fondant om de roller en leg de fondant rustig op de taart en werk dan heel rustig van boven naar beneden.

Succes en ik hoop dat je hier wat aan hebt !

8

Re: Balen!!! Het lukt me maar niet!!

dikker uitrollen en goed kneden. ook goede fondant gebruiken, in2bake vind ik heel fijn, die scheurt niet snel.  callebaut schijnt ook heel goed te zijn, maar die is niet overal verkrijgbaar.
veel filmpjes bekijken op youtube en als dat niet lukt, zou ik toch een workshop gaan volgen. o ja, en ik rol uit op een transparant tafelzeil, dan hoef je de fondant niet op te pakken.
hopelijk heb je er wat aan en succes!

Re: Balen!!! Het lukt me maar niet!!

renata2 schreef:

dikker uitrollen en goed kneden. ook goede fondant gebruiken, in2bake vind ik heel fijn, die scheurt niet snel.  callebaut schijnt ook heel goed te zijn, maar die is niet overal verkrijgbaar.
veel filmpjes bekijken op youtube en als dat niet lukt, zou ik toch een workshop gaan volgen. o ja, en ik rol uit op een transparant tafelzeil, dan hoef je de fondant niet op te pakken.
hopelijk heb je er wat aan en succes!

Bedankt voor de tips....ik heb al iemand gevonden die mij het gaat leren :Y

De aanhouder wint!