Janny Wiemelink schreef:@Esther ik heb een bakvorm van 7cm hoog en ik gebruik het schema van Felicitaartje dus per halve liter water 1x ei, 65gr. mix en 6.5ml water.
Ik doe er dan nog bakpapier bij, de rand van het papier steekt nog zo'n 4 cm boven de bakvorm uit de taart wordt bij mij 10cm hoog.
Maar dan moet ik wel bakpapier gebruiken.
Ga dan toch maar eens een voorraadje papier maken....vind het best wel zonde om nieuwe bakpannen van 10cm hoog te kopen....ik heb die van 7cm pas een paar mnd.
Wil je echt van die hoge biscuits of worden ze zo hoog?
Als je het niet perse wilt, gebruik je toch gewoon wat minder beslag?
Ik gebruik overigens ook een ei per halve liter inhoud. Bij 20 cm 4 eieren en bij 25 cm 6 eieren. Heb de PME pannen van 7,5 cm hoog en mijn kapsels komen gewoon tot aan de rand.
Ik weeg mijn eieren niet, maar gebruik M eieren. Mocht ik bij een bepaalde maat uitkomen op een half ei, dan gebruik ik een heel ei, maar neem wat minder mix.
Het scheelt overigens ook waarmee je mixt. De ene mixer geeft meer lucht dan de andere, waardoor het uiteindelijke resultaat hoger kan zijn.
Ik heb wel ervaren dat je vanaf 30 cm het aantal eieren iets naar beneden bij kunt stellen.
O ja, en ik gebruik de moskovische mix van Zeelandia.
Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties