1 Laatst bewerkt door mariekex (02-03-2013 21:58)

Onderwerp: Laptop taart (2de taart)

Mijn 2de taart,
een collega nam afscheid en daarom een taartje om te laten zien dat we hem graag hadden en hem succes wenste op zijn nieuwe job. :)

De laptop is aan 1 kant bewust afgerond ;) En moest uit 2 delen bestaan zodat we duidelijk konden laten zien dat hij stuk was. Mijn lieve collega had zijn laptop stuk gedaan & daar moesten we nu even mee lachen ;) De kleuren van de taart zijn de kleuren van zijn voetbal ploeg ;)

Deze taart heeft me letterlijk bloed, zweet en tranen gekost.
Mijn lieve kennie is achter mijn rug van het aanrecht getrild,
De vloer vol met eieren en suiker  :rolleyes: Na 6x dwijlen & 2 x mijn vloer te schuren met kokend water was hij terug plak vrij  :-)
En kennie, de pre historische keukenrobot had gelukkig geen schrammetje & rattelt nog even hard als ervoor. :p

Dat heeft me ontzettend veel tijd en energie gekost dat ik dus minder tijd had om de laptop te maken.. :) Wou nog usb poorten en een cd station maken, maar dat is er spijtig genoeg afgevallen.

Achja, ik vind het niet écht super. maar op mijn werk waren ze laaiend enthousiast en vonden ze het schitterend.
Maar dat is waarschijnlijk omdat ik hier de mooiste taarten zie en het graag even goed doe, maar ik moet ergens beginnen hé.
binnenkort komt de suger gun en daar ben ik dankbaar voor. Want strookjes rollen is niet mijn ding.

Achja,  ik ben kapot van deze taart te maken. Door mijn ziekte heb ik slaap nodig en dat heb ik door deze taart amper gehad. :p
heb er veeeel van geleerd en daar ben ik wel blij om. :)
En na al de tegenslag die ik heb gehad, wil ik nog steeds taarten maken. Dus ja, ik ben verslaafd en heb eindelijk mijn hobby gevonden ;) enkel maak ik nu nog taartjes in het weekend en niet na het werk meer ;)

Dus laat jullie commentaar maar achter, ik wil nog veel bij leren ;)

Ohja, hij is gevuld met dulche de leche met daarop pure chocolade die ik erover heb laten druppelen. en bosvruchten/4vruchten confituur met erover stukjes aardbei en framboos. Iedereen vond hem lekker en heb uren kunnen uitleggen hoe je zoiets maakt. (mijn lieve collega's hadden de overschot die we niet opkregen in de keuken gezet met mijn naam en afdeling erbij. dus iedereen die langs kwam moest even zeggen hoe mooi en lekker ze was. Maar voor een verlegen en liefst bescheiden marie was het een nachtmerrie :p)

De fondant is bij het drogen beginnen bubbelen en de achterkant van het scherm ziet er serieus slecht uit na het drogen. Dus volgende x drogen door er stokjes in te steken zodat het niet op de fondant ligt. :) & als ik nog een keer crispy rice gebruik om te modeleren gaan de stokjes erin voor het droog is, want dat viel nu serieus tegen.. :) Ook was alles veel te dik waardoor de taart uiteindelijk is ingeduwd. Achja lessen voor volgende x :)

Eind dees maand een taartje voor mijn nichtje dat geboren word. Kijk er al naar uit. En een paastaartje of macarons voor mijn petekindje als ze paaseitjes komt rapen ;)

http://i172.photobucket.com/albums/w31/Marieketjex/20130227_144130_zps1484d08d.jpg

http://i172.photobucket.com/albums/w31/Marieketjex/20130226_215139_zps663482d6.jpg

http://i172.photobucket.com/albums/w31/Marieketjex/20130226_215125_zps640d693c.jpg

2

Re: Laptop taart (2de taart)

die laptop verteld letterlijk en figuurlijk een heel verhaal!
Die ingedeukte kant s erg sterk! en omdat ie van je collega gevallen is, is het misschien juist een voordeel dat deze niet geworden is wat je ervan gehoopt had (hoe ongelovelijk herkenbaar :Y ). Als je een superstrake foutloze laptop had gemaakt, had ie niet meer op die van je collega geleken. Dus stiekum kun je bijna zeggen dat het een geluk bij een ongeluk is...
En zolang je maar van je fouten leert, dan is het altijd goed (ook al zo herkenbaar!)
Ik vind het een leuk taartje voor een 2e taart!

Succes met je volgende!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

3

dankjewel :)
Ja waarschijnlijk is het dat.
en omdat ik dus op internet prentjes heb opgezocht van een laptop taart en die dus super mooi en strak was. :)

Achja, mijn vriend had hier paar dagen op 2 blokken fondant en rice crispies gezien & dacht dat het niet ging goedkomen.
toen hij af was, vond hij het echt goed gelukt (denk dat hij me al naar de bakker zag hollen voor een gekochte taart omdat het een flop zou worden. :p) Maar ja, streng zijn voor je eigen en kijken wat beter kan. Over een paar taarten hoop ik te kunnen zeggen van 'ja dit is het EINDELIJK' :p

gelukkig heb ik ouders die me steunen en al taarten aan het bestellen zijn, net zoals mijn beste vriendin voor haar zoontje. :p
Zij vonden mijn eerste taart al geweldig, terwijl ik die maar niets vond.  Deze hebben ze nog niet gezien. :) Maar ik denk dat ik gewoon beter ben in boetseren dan met rice crispies te werken :p
Ondertussen zit mijn grote doos al vol materiaal. Dus binnenkort mijn bestelling nog ontvangen en ik kan volop verder oefenen :p

4

alle begin is moeilijk (zeg ik, na vandaag mijn 10e taartje gemaakt te hebben)
Probleem is: op internet en in gedachten zien ze er altijd perfect uit, maar je weet niet hoeveel pogingen er mislukt zijn, en hoeveel bloed zweet en tranen het hun gekost hebben. En ik verkijk mezelf ook nogal eens op een projectje...... :(
Maar ooit, ooit.... dan zijn wij ook hele goede baksters, en kunnen we onze taarten met trots laten zien!

5

ja idd :)
er zijn gewoon zoveel goede baksters en ja.. dan begin je zelf ook te zweven hé. :)
en ik ben een klein beetje perfectionistisch dus ja dan wil ik ook zo'n dingen kunnen. :)

Maar ik moet nog veel leren en probeer nu zoveel mogelijk filmpjes te bekijken over technieken. En zou graag nog wat cursussen volgen.
maar daarvoor moet ik van mijn vriend eerst het beter onder de knie hebben dat ik aan zo'n cursus echt iets kan leren en niet bezig moet zijn met hoe ik een taart nog moet bekleden en dergelijken. Dat ik dan écht de technieken beter kan leren ;) En hij is bang dat ik er nu ontzettend veel geld tegen aan gooi en dan over een paar maand er niets meer mee doe. (want het is een dure hobby. ben nu al zeker op 2 weken tijd 200 euro kwijt) maar als ik mijn pakketje heb dan heb ik denk ik wel het meeste begin materiaal en hoef ik niet meer alles aan te schaffen ;)

6

tjoh, t lijkt alsof je over mij praat. Ik zit n datzelfde schuitje.....