Met mijn eerste poging heb ik 5 eieren gegokt wat hier op de site staat. Toen kwam ie ongeveer op de helft toen ie uit de oven kwam. Toen dacht ik: ik klop het in "etappes", dus eerst 10 eieren, toen nog eens 10, en ik denk dat er nog eens 2 bij gingen, want hield nog een laagje over en die heb ik meegebakken in de springvorm. (was een klein bodempje waar je eigenlijk niks mee kon.
Maar hij stond te bakken op 185 graden. Ik heb hem eerst 45min gedaan, dat was veel te kort en alles liep ook over. Dus ik deed steeds een kwartier erbij. En na nog eens 45 min was ie zwart
Dus ik ben snel naar de supermarkt gereden heb 5 hotelcakes opgehaald en heb mijn oude recept weer gemaakt. Huishoudtfolie in de kom, bedekken met een laagje cake, laagje jam, laagje cake, laagje monchou met verse aardbeien erdoor, laagje cake, laagje jam met monchou en weer een laagje cake. Dat doe ik een uur in de vriezer en versier hem dan. Al met al is het nog goed gekomen met mijn dochters verjaardag, maar vraag me niet hoe. Ben gebroken! Vond het zo sneu dat je dan je dochter ziet staan die zegt: waar is mijn prinsessentaart. Nee dat kon ik haar niet aandoen.
Mijn tulband is ong 25cm breedt, en 11cm hoog. Maar mijn insteek was, als hij overstroomt of wat ook, het overtollige kan je afsnijden met je taartzaag. Je hebt gewoon die lengte nodig voor de benen anders komt ze met der kont boven de jurk uit.
In ieder geval bedankt voor de tips. Meer tips zijn altijd welkom aangezien ik net begin
(nog maar 8 taarten zelf gemaakt).