1

Onderwerp: Hoeveel botercréme heb ik nodig?

Ik wil voor de eerste keer een stapeltaart maken met een doorsneden van 25 centimeter en een taart van +/- 18 centimeter en ik wil ze bekleden met botercreme, voor rolfondant en 1 laag er tussen besmeren. Hoeveel gram botercreme moet ik dan ongeveer rekenen? En kan ik dan beter het zelf maken van boter en poedersuiker of zo’n pak van cook & co?
Alvast bedankt!

2

Re: Hoeveel botercréme heb ik nodig?

Ik heb gisteren voor een 20 cm en een 15 cm rond 1 pakje roomboter en 1 doosje poedersuiker (1:1) gebruikt. De eerste keer smeer ik royaal, pas na een tijdje in de koelkast smeer ik glad af en dan houd ik een dun laagje botercreme over.
Ik heb dus niet met botercreme gevuld.

3 Laatst bewerkt door Tante Tien (28-02-2013 13:04)

Kijk even links hiernaast bij de tab: Tabellen. Daar vind je het vast.

Tieneke

Oeps, dat is alleen voor bakken. Klik hier maar eens op:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=207466

4

Zal ik dan ook dan 1pakje boter en 1 doosje poedersuiker dan kunnen gebruiken? Want misschien hield je wat over wat ik dus moet gebruiken voor de mijne. Kan ik het ook gebruiken om te vullen?Want sommige mensen hoor ik zeggen dat dat niet lekker is, ja ik weet het niet want ik heb namelijk nog nooit een taart gemaakt :D of kan ik gewoon wat vanille er aan toevoegen ofzo?

5

ik zou niet vullen met 1:1 inderdaad, mix of een van de recepten links

6

Inderdaad niet vullen met 1:1, dat is echt NIET lekker!
Ik had wel over, dus aan 1 pakje roomboter en 250 gram poedersuiker heb je wel genoeg.
Succes!

7

Carientje schreef:

Inderdaad niet vullen met 1:1, dat is echt NIET lekker!
Ik had wel over, dus aan 1 pakje roomboter en 250 gram poedersuiker heb je wel genoeg.
Succes!

Oke! dankje wel