1

Onderwerp: Combinatie jam en botercreme met smaak

Mijn achternicht heeft gevraagd of ik een regenboogtaart voor de verjaardag van haar zoontje wil maken. Ik heb al vrij vaak een regenboogtaart gemaakt dus dat is geen probleem. Ik vul hem zelf echter altijd alleen met naturel botercreme, zij wil nu graag smaakjes en ik weet niet hoe ik dit moet combineren.

Het zijn 6 kleuren dus 6 lagen taart. Ze wilt iets met aardbei of framboos smaak. Ik heb smaakstof voor aardbei wat ik door de botercreme kan gooien, weet alleen niet of die dan gewoon wit blijft, dat moet ik nog even uitproberen. Maar ik kan ook jam ertussen doen natuurlijk. Of een combinatie van aarbeibotercreme en frambozenjam? En hoeveel kan ik dan met smaak doen. Wordt het  niet te heftig als ik dit tussen alle 5 de lagen doe?

Wat zouden jullie doen?

En het zijn vrij dunne laagjes taart en in het verleden was het aan de droge kant. Is het een idee om er suikersiroop op te doen? Eventueel met aardbei/framboos smaak?

Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present

2

Re: Combinatie jam en botercreme met smaak

Aardbei en framboos combineert prima. Zowel in jam als in bc.
Je bc blijft waarschijnlijk niet wit als je hier aardbei smaakstof door doet, maar dat is toch niet zo erg?

Tremperen met siroop is zeker aan te raden als de biscuit wat droog is. Dit kan overigens ook gewoon met aardbeien of frambozen limonadesiroop hoor.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

3

Ik ben dus bang dat het regenboogeffect een beetje teniet gaat als er roze botercreme tussen zit. Maar ik bedenk net dat ik het ook wel alleen aan de buitenkant van de taart kan gebruiken, dan zie je het amper.

Die limonadesiroop is wel een goed idee ja. Moet ik dan de pure siroop gebruiken of aanmengen met een beetje water?

4

Als je biscuitbeslag gebruikt om een regenboog taart te maken, raad ik je aan wel vulling tussen de lagen te doen. Dat doet verder niets af aan het regenboog effect, mits je niet hele dikke lagen gebruikt. Als je namelijk geen vulling gebruikt is het heel droog en niet echt lekker. Biscuit is namelijk speciaal bedacht om te vullen en heeft van zichzelf niet veel smaak.

NB. Als je cakebeslag gebruikt om een regenboog cake mee te maken hoef je niet persé te vullen.

Tremperen doe je met de pure siroop. Gewoon wat druppels op de biscuit laten vallen met een siliconenkwast of een lepeltje.

Dat is toch een TAART waard!

5

Nee ik wil het ook wel vullen hoor, maar normaal heb ik witte botercreme en dat stoort niet. Maar ik denk dat ik binnenkort gewoon een klein proeftaartje maak om te kijken in hoeverre een roze creme stoort.

En dan ga ik binnenkort even limonade kopen

6

Stel ik kies er wel voor om aarbeibotercreme te maken. Kan ik er dan nog wel frambozenjam bij doen of wordt het dan te heftig?

7

Misschien kan je het op smaak brengen met een Lorann oil in aardbeien smaak. Je ziet dat de vloeistof een kleurtje heeft in het flesje, maar waarschijnlijk heb je er zo weinig van nodig, omdat het zo geconcentreerd is, dat je de kleur niet eens ziet.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

8

unexpected schreef:

Stel ik kies er wel voor om aarbeibotercreme te maken. Kan ik er dan nog wel frambozenjam bij doen of wordt het dan te heftig?

kan prima hoor!