Onderwerp: Tulband maken met funcakemix
Hallo,
Ik ben benieuwd of er iemand is die een tulbandcake heeft gemaakt met funcakemix en welke verhoudingen daarvoor gebruikt zijn. Ik heb hier een tulband van 22 cm.
Groetjes
Griekie
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Tulband maken met funcakemix
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Ik ben benieuwd of er iemand is die een tulbandcake heeft gemaakt met funcakemix en welke verhoudingen daarvoor gebruikt zijn. Ik heb hier een tulband van 22 cm.
Groetjes
Griekie
Ik heb dat al vaker gedaan.
Mijn tulbandvorm is 24 cm binnenrand gemeten.
Ik gebruik:
250 gram roomboter
500 gram ccmix van FC
5 eieren M
snuf zout
eventueel vanille of citroenrasp
Met Kerst doe ik er gewelde (rum)rozijnen, gesneden bigareaux en stukjes amandel door. Heerlijk.
Thanks voor je info.
Ik hb de biscuitmix,hier hoef je geen boter voor te gebruiken voor de cupcakemix wel dan. Moet ik gewoon de verhouding van een 22 cm ronde taart aanhouden anders?
Je had het over een tulbandCAKE.
Nu zeg je biscuitmix.
Dat is heel wat anders.
Een tulband is altijd van biscuit,.. of eerder eigenlijk van moscovisch gebak. Nooit van cake (tenzij je een cake in een tulband vorm bakt )
Je kunt er ook redelijk goed moscovisch van maken door een deel van de biscuitmix te vervangen door extra suikerbakkers poeder. Ik ben zelf de verhoudingen even kwijt .. (je kunt even bellen naar de winkel in Wormerveer, wellicht hebben zij het briefje met verhoudingen nog liggen)
Voor de inhoud: meet hoeveel halve liters water er in het bakblik passen, en dan per halve liter:
66 gram mix
1 ei (m)
6 ml water
Ik meen me te herinneren dat de dame in kwestie 10% van de mix verving door suikerbakkerspoeder.. Maar pin me er niet op vast
Sorry voor mijn fout dan !!!!!!!!!
Ik ga een barbietaart maken en heb nog biscuitmix over van de funcakemix ik vind het zonde als ik deze mix niet kan gebruiken vandaar
Ik heb de vorm gevuld met water en komt op 2250 ml
Gelijk aan een vorm van 20 cm dus qua inhoudt.
Wat raad je dan aan bommeltje?
Ok, je wil hem enkel als vorm gebruiken..
Ik zou 330 gram mix, 5 eieren en 30 ml water gebruiken
Oké bedankt voor je snelle respons. Moet ik dan ook nog 10% vervangen door suikerbakkerpoeder?
In moscovisch gebak zit toch ook boter.
Het lijkt me niet dat alleen sbp de truc doet.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Tulband maken met funcakemix