1

Onderwerp: Witte chocolade bc luchtiger er minder zoet maken?

Afgelopen week heb ik witte chocolade creme gemaakt door eerst bc te maken met 250 gr roomboter en 250 gram poedersuiker. Vervolgens heb ik 200 gram gesmolten witte chocola er door gemixt. Het reseltaat was een zachte creme met witte chocolade smaak. Ik heb de taart vrijdag gemaakt en zaterdag aangesneden. Hij heeft dus een nachtje in de koelkast gestaan.  De witte chocolade bc was hierdoor weer stijf geworden.

Ik had deze vulling in gedachte voor een bruidstaart die ik in juli ga maken, maar de bruid was er ook zaterdag, en zij vond de creme te hard en te zoet voor hun taart. Kan ik de creme minder zoet maken en luchtiger, zachter van structuur? Bijvoorbeeld door de mix voor bc te gebruiken? En hoe moet ik dat dan doen?  Ik wil geen room gebruiken omdat de taart voor 5 juli is. Hebben jullie suggesties?

Bedankt!

Re: Witte chocolade bc luchtiger er minder zoet maken?

Hoi, misschien minder poedersuiker.
En ipv witte chocolade repen witte chocolade pasta gebruiken.
Ik heb het gister gemaakt voor een toef op cupcake. En net was het nog "zacht".

Succes

Bakken is mijn passie!!!

3

Ja, bc mix en dan witte Chico erdoor .. Of evt patidess witte choco

4

Manon-dennis schreef:

Hoi, misschien minder poedersuiker.
En ipv witte chocolade repen witte chocolade pasta gebruiken.
Ik heb het gister gemaakt voor een toef op cupcake. En net was het nog "zacht".

Succes

Heb je dan wel de 1:1 bc gebruikt, of bc van de mix?

5

Kimh schreef:

Ja, bc mix en dan witte Chico erdoor .. Of evt patidess witte choco

Maak je dan eerst de mix klaar zoals op de verpakking staat of gebruik je minder water omdat je later nog gesmoten chocolade toevoegt. En hoeveel chocolade gebruik je dan? net als de 1:1 creme die ik heb gemaakt 200 graam?

Ik had 200 gram ongezouten roomboter
225 gram chocolade pasta
100 gram poedersuiker

Maar dat ligt natuurlijk aan je eigen smaak.

Bakken is mijn passie!!!

7

i.p.v. 1:1 bc zou ik mbc gebruiken. Dit smaakt zo wie zo al minder zoet.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

8

Lilar schreef:

i.p.v. 1:1 bc zou ik mbc gebruiken. Dit smaakt zo wie zo al minder zoet.

dat kan ik ook proberen inderdaad..we gaan nog een proeverij doen, kan ik het een en ander uitproberen..

9

bc maken van de mix. Eerst de boter heeeel lang kloppen tot die wit is. Dan pas in delen de mix er bij. Vervolgens op smaak brengen met Patidess witte chocolade. Je hebt dan een heel luchtig, romige creme.
De taart zeker 2 uur van te voren uit de koelkast halen.
Als maatstaf houd je aan hoe lang een pakje roomboter uit de koelkast moet om lekker smeuig te zijn. Dat hangt natuurlijk af van de buitentemperatuur.
Ik heb al veel bruidstaarten gemaakt met deze creme, soms met frambozen of aardbeien er bij en het is altijd heel erg in de smaak gevallen.

In juli kan het natuurlijk warm zijn. Afsmeren met Wilton decorating icing is dan ideaal. Dat is veel stabieler dan bc 1:1 met afsmeren.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

Boska schreef:

bc maken van de mix. Eerst de boter heeeel lang kloppen tot die wit is. Dan pas in delen de mix er bij. Vervolgens op smaak brengen met Patidess witte chocolade. Je hebt dan een heel luchtig, romige creme.
De taart zeker 2 uur van te voren uit de koelkast halen.
Als maatstaf houd je aan hoe lang een pakje roomboter uit de koelkast moet om lekker smeuig te zijn. Dat hangt natuurlijk af van de buitentemperatuur.
Ik heb al veel bruidstaarten gemaakt met deze creme, soms met frambozen of aardbeien er bij en het is altijd heel erg in de smaak gevallen.

In juli kan het natuurlijk warm zijn. Afsmeren met Wilton decorating icing is dan ideaal. Dat is veel stabieler dan bc 1:1 met afsmeren.

Decorating icing ken ik niet, ik zal er eens naar kijken, dank voor de tip!