26

Re: lief , schattig, ini mini!

Ik ben blij dat De slagroom nu ook in nederland te krijgen is!

Ik eet nu al 20 jaar melkvrij  en moet eerlijk zijn je Went aan de smaak van melkvrije produkten, en dat smaakt soms erg lekker  (niet altijd  :nooo ) maar vooral die slagroom ben ik erg gelukkig mee omdat je hem kan opkloppen. Dus iets dat voor jullie mischien niet zo lekker smaakt , smaakt dan erg lekker voor mij! Je taartjes zijn wel erg schattig moet ik zeggen hoor!!! het is een gewenningszaak.

Groetjes Esther

27

ik denk idd ook dat het een kwestie van wennen is!
ik dronk voorheen echt veel te veel melk en heb dat moeten verminderen...dat vond ik al heel erg maar het is gelukt
dus koemelkvrij eten en drinken zal uiteindelijk ook wel wennen..

ik ga binnenkort eens met de slagroom aan de gang om daar ganache van te maken.

je ziet het dan wel weer voorbij komen

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

28

Graag dan kan ik het ook proberen! Ganache is nog niet zo mijn sterkste kant (nou ja er zijn er meerdere niet hehe :D ) maar ik vind het wel heerlijk!   

Ik heb overigens wel vloeibare ganache gemaakt voor op de taart met de gewone slagroom van alpro, dat ging wel goed.

Ik zoek nog een lekkere toef voor op de CC. ben geen fan van botercreme maar het meeste melkvrije mist body om lang mooi te blijven. Ik kijk uit naar je resultaat!

29

Ik heb een tijdje terug een koemelvrije taart gemaakt en afgesmeerd met de pure chocopasta van de C1000.
Verder kun je met soyamelk ook een heerlijke chocomousse maken met de pure mousse pakjes van dr oetker. Die kan ik op de site alleen niet meer vinden :-(

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

30

Esthervv schreef:

Graag dan kan ik het ook proberen! Ganache is nog niet zo mijn sterkste kant (nou ja er zijn er meerdere niet hehe :D ) maar ik vind het wel heerlijk!   

Ik heb overigens wel vloeibare ganache gemaakt voor op de taart met de gewone slagroom van alpro, dat ging wel goed.

Ik zoek nog een lekkere toef voor op de CC. ben geen fan van botercreme maar het meeste melkvrije mist body om lang mooi te blijven. Ik kijk uit naar je resultaat!

dat uitproberen wordt wel pas half mrt.
dan is de kleine man van mijn proef persoon jarig.

is er dan naast deze variant slagroom ook nog een gewone slagroom van alpro?  welke is dat dan?

de creme die ik in mijn taarten gebruik is ook de creme die ik op cupcakes gebruik, blijft prima staan!
ik werk niet met creme uit mixen enzo.
ik heb mijn normale creme aangepast door de roomboter te vervangen door koemelkvrij...dat bleek met die boter echt niet lekker dus heb ik de boelweer aangepast en de helft minder boter genomen en het is erg goed te doen...merk wel dat ie wat zachter blijft maar hij blijft evengoed staan!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

31

anouckjewel schreef:

Ik heb een tijdje terug een koemelvrije taart gemaakt en afgesmeerd met de pure chocopasta van de C1000.
Verder kun je met soyamelk ook een heerlijke chocomousse maken met de pure mousse pakjes van dr oetker. Die kan ik op de site alleen niet meer vinden :-(

bedankt voor je tips
ik zelf ben geen fan om een taart te vullen of af te smeren met broodbeleg.
ook de jam die ik in taarten doe zijn zelf gemaakt van vers fruit.

maar ik denk dat het met koemelkvrij soms lastig wordt om alles te kunnen maken.

ik had gehoord dat mijn proefpersoon wel pure chocolade mocht hebben dus ik zal eens zien of ik met de alpro soya produkten er ook een mouse van kan maken.

lukt het niet dan heb ik altijd nog jullie tips en trucs!
bedankt

gr.claudia

32

spidygirl schreef:
Esthervv schreef:

dat uitproberen wordt wel pas half mrt.
dan is de kleine man van mijn proef persoon jarig.

is er dan naast deze variant slagroom ook nog een gewone slagroom van alpro?  welke is dat dan?

de creme die ik in mijn taarten gebruik is ook de creme die ik op cupcakes gebruik, blijft prima staan!
ik werk niet met creme uit mixen enzo.
ik heb mijn normale creme aangepast door de roomboter te vervangen door koemelkvrij...dat bleek met die boter echt niet lekker dus heb ik de boelweer aangepast en de helft minder boter genomen en het is erg goed te doen...merk wel dat ie wat zachter blijft maar hij blijft evengoed staan!

Er is een soort die heet dus luchtig en creamy, die kun je kloppen en er die soort die in nederland cuisine heet, die kun je gebruiken   als er gekookt Word. Ik heb hier in Zweden het voordeel dat ik de keuze heb uit zeker 4 verschillende merken koemelkvrije slagroom, en het merk Oatly (is van haver gemaakt) heeft hiervan mijn voorkeur, deze gebruik ik ook veel in sauzen en zo, maar de alpro is ook helemaal niet slecht.

Ik moet maar eens een poging doen om echte botercreme te maken, ik vind alleen de vanillecreme van sojamelk niet lekker, dus ik gebruik meestal kant-en klare puddingpoeder die ik met slagroom maak. ik zal dat eens proberen met de boter.mischien Word het wat.  :)

33

ja de lucht en creamy heb ik nu gekocht
dus dat kan ik gebruiken voor normale slagroom

en als ik ganache wil maken heb ik eigenlijk de cuisine nodig?!?

dan ga ik die ook nog halen

komt helemaal goed

34

de cuisine kun je alleen niet luchtig kloppen, maar als Wij het over de zelfde ganache hebben ( dom blondje hier :grr: ) dan kan het prima met de cuisine. de luchtige krijg je niet meer geklopt als het warm geweest, dan is het water met witte prut  :)  het voordeel van de soja is dat het minder vet is ( om het geweten te sussen :lol: )

Ik heb nu een omgekeerd probleem, moet een taart met roomboter en slagroom maken... en kan niet proeven. gelukkig weet ik na al die jaren hoeveel suiker er in de slagroom moet, en het wordt chocoladeboter om mee af te smeren, dus dan mag mijn moeder morgen voorproeven  ;)

35

okee
bedankt voor de tips!
als je tips nodig hebt voor je taart met roomboter en slagroom:  je mag me atijd mailen

gr.claudia

36

leuke taarten
paastaartje heb ik even bewaard :x
hoe maak je die mooie rozen?
ook leuke discussie over koemelk
moet er zelf ook eentje gaan maken voor iemand
bedankt dan ook voor de tips
heb je we nog lekker receptje voor de koek zelf ?
alvast bedankt ;)

37

oeps, voor de duidelijkheid,
moet een koemelk vrije taart zijn :Y

38

eeffee schreef:

leuke taarten
paastaartje heb ik even bewaard :x
hoe maak je die mooie rozen?
ook leuke discussie over koemelk
moet er zelf ook eentje gaan maken voor iemand
bedankt dan ook voor de tips
heb je we nog lekker receptje voor de koek zelf ?
alvast bedankt ;)

dank je!

de roosjes zijn rol roosjes.
er is vast wl ergens een filmpje te vinden op you tube
nee heb geen nog geen koemelkvrije recepten voor koek
ben nog an het ontdekken allemaal
je moet gewoon je normale favoriete recept aanpassen op koemelkvrij en daar mee gaan rommelen

heb ik nu ook met de creme gedaan