1

Onderwerp: Kenwood kmx54

Hallo allemaal.

Na jaren dromen wil in nu toch echt een Kenwood aanschaffen. Ik heb de kmx54 op het oog, niet te duur en erg mooi design. Deze kmx54 heeft echter een vermogen van slechts 500 watt, terwijl een goede handmixer ook al 450 watt vermogen heeft. Merk je in de praktijk veel verschil? Het is niet alleen een kwestie van handen vrij hebben bij het mixen, het is ook fijn als hij krachtiger en beter te werk gaat en een luchtiger resultaat heeft.

Wie wil zijn ervaringen delen?

Sweet like chocolate ♥

2

Re: Kenwood kmx54

Dat verschil merk je echt wel! Ik heb hem ook staan en beslag is sneller klaar en dan ook nog luchtiger. Komt volgens mij ook door de manier van ronddraaien van de klopper

Wees Jezelf dan ben je al gek genoeg!

3

Ik heb inmiddels de kmx54 in de keuken staan! Wat een mooi ding!

Wat gebruiken jullie voor gewone cakebeslag? De k-klopper of ballongarde? En op welke stand en hoe lang mixen jullie?

Mijn eerste 2 pogingen zijn mislukt, ze kwamen beide niet omhoog (verschillende standen en aantal minuten)... Dus tips zijn welkom!

Sweet like chocolate ♥

Ik heb m ook!
Geweldig apparaat!
Als je tijdens het mixen t klepje van het deksel ophoog zet (als t niet meer poederig is) komt hij tijdens het bakken goed omhoog!
Wel zorgen dat alle produkten goed op kamertemperatuur zijn, als eerste de eieren plus water voormixen, dan de mix er bij en 10 minuten op de hoogste stand mixen, daarna nog 4 minuten op lage stand.

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

5

Bedankt voor je reactie!

Ik heb een recept zonder mix. Dus 175 gr suiker, 175 gr ei, 175 gr boter, 175 gr bloem enz. Ik maak het met de warme methode. Met m'n handmixer ging dat altijd perfect.

Daarom is het echt zoeken naar de juiste snelheid en het aantal minuten. Met beslag voor 1 cake spettert en stuift het niet zo, dus dan laat ik het spatdeksel er af

Sweet like chocolate ♥

6

Pure schreef:

Ik heb inmiddels de kmx54 in de keuken staan! Wat een mooi ding!

Wat gebruiken jullie voor gewone cakebeslag? De k-klopper of ballongarde? En op welke stand en hoe lang mixen jullie?

Mijn eerste 2 pogingen zijn mislukt, ze kwamen beide niet omhoog (verschillende standen en aantal minuten)... Dus tips zijn welkom!

Voor gewoon cakebeslag gebruik ik de K-klopper. Alleen voor biscuit (dus een mix zonder boter of met weinig boter) gebruik ik de ballongarde.