26

Re: Cornsirup (voor moddeling chocolate)

de 'glucose' van wilton is ook corn syrup kwam ik zojuist achter toen ik de ingredienten las......

zit volgens wilton dus geen glucose in ook al noemen ze het zo....

hij is in verhouding wel in een stuk duurder dan de gewone corn syrup die jullie hier vertellen :(

gr lon

27

glucose kan je gewoon van meerdere dingen maken. en met mais is goedkoper dan met suikerbiet/riet.

28

Ah een leuk onderwerp :)

Cornsyrup = glucosestroop, maar glucosestroop is niet per definitie corn syrup.

Zetmeel uit mais kan worden omgezet in een glucosestroop (zetmeel is eigenlijk een glucosepolymeer die kan worden afgebroken)
Indien deze omzetting niet volledig gebeurt dan krijgt met een dextrine.

Glucosestroop kan ook verkregen worden uit andere voedingsmiddelen als rijst, aardappelen, tapioca (eigenlijk alle planten waar ook zetmeel uit gehaald wordt) en uit biet/rietsuiker.

In principe moeten alle vormen van glucosestroop bruikbaar zijn voor het maken van moddeling chocolate, zowel de uit zetmeel gewonnen variant als de suiker variant als de dextrine.

Voordelen van glucosestroop uit mais is echter dat de verhouding glucose/fructose 'beter' is dan de andere glucosestropen.

Een dextrine kan ook gebruikt worden, maar deze is veel minder zoet (±72%) dan de glucosestroop.

Ik hoop dat het hiermee weer een beetje duidelijker is  ;)

(en ik heb het geluk dat ik in een zetmeelfabriek werk, dus voor mij is het helemaal niet lastig om aan glucosestroop te komen :))

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

29

Dank je wel kaasvrouwtje daar kunnen we wat mee! :Y

Ik heb het met allemaal geprobeerd.Karo (helder) heb ik hier een voorraad staan,glucosestroop en golden sirup.
Ik vind idd de Karo het beste en lekkerste werken.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

30

Ter info ivm glucosevervanger

Voor degene die in Duitsland shoppen (en mss ook wel in Lidl NL )
Lidl ( duitsland) heeft nu, Grafschafter Goldsaft= zuckerrübensirup
Siroop van suikerbiet dus, euro 1.19 dacht ik zo ff uit mijn hoofd, voor een potje van 450 gram.
De kleur is wel bruiner, meer de kleur zoals appelstroop.
En het is wat vloeibaarder.
Smaak is heerlijk subtiel.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

31

Goed om te weten ireen,
Maar die kan dus alleen niet bij de witte"chocolade"
Gaan we ook eens voor kijken.Alles proberen he? :Y

32

thanks kaasvrouwtje hier kan ik wel wat mee

enne Annette52 mag ik je vragen waar je de karo siroop vandaan hebt gehaald?

btw annette52 ik heb nog niet getaard vanwege lichamelijk klachten maar ben al wel weer volop aan het neuzen en dingen aan het uitzoeken waar ik normaal geen tijd voor heb of maak ;)

gr lon

33 Laatst bewerkt door Annette52 (21-02-2013 22:16)

Hoi Fluppyduck,
Ik had ze besteld via de site van usfoodz en als je dan een stuk of wat flessen koopt zit je al gauw aan de 30 euro,minimale bestelplicht
Hoop dat je snel weer lekker opknapt en aan de slag kunt! Ben benieuwd naar wat je zoal wilt/kunt gaan maken. :Y
Groetjes Annette

34

Ik bestel bij usa food of goodies is niet duur en gratis verzending. Vind het prettiger dan glucose.....

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.