Onderwerp: Biscuit rijst niet goed - wat gaat er verkeerd?
Hallo allemaal,
Vandaag voor de 3e keer een biscuit uit mijn (hetelucht)oven die niet goed gerezen was, boven op was hij helemaal gerimpeld en als je je hand erop legt veert hij niet mooi terug, maar voelt hij harder en soppig aan. Wat gaat er verkeerd? Ik had het bij de mix van Ibake en Funcakes.
Ik zal eerst zeggen hoe ik het gedaan heb:
PME Bakvorm 25 cm. rond / 7,5 cm.hoog
5 eieren
330 gr. mix
33 ml. water
Alles door elkaar gemixt met de handmixer, ca. 12 min. op hoogste stand, daarna nog 2 min. op laagste stand. Oven voorverwarmd op 160 graden (voor heteluchtoven). Daarna alles in de vorm en in de oven op 160 graden en 35 - 40 min. Ik zet hem op de glasplaat (niet op een rooster), de glasplaat van een combi-magnetron. Dat deed ik bij de laatste, de eerste 2 had ik wel op een laag rooster gezet.
Als hij er dan uit komt is hij als je er met een prikker in prikt wel gaar. Maar hij veert niet zo mooi als dat hij eerder wel deed. En als je de biscuit dan omdraait lijkt het net een soort van velletje wat aan de bovenkant zit, wat je er zo af kan halen (waar dan, lijkt het, lucht onder zit, geen cake), waardoor het dus geen strakke bovenkant meer is
Wie weet er wat er mis kan zijn??? Tips zijn van harte welkom!!