1

Onderwerp: taartjes in cupcake vorm

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier (Petra, 42 en moeder van 2 prachtige jongens)en heb gelijk een vraagje.
Binnenkort is mijn zoontje jarig en dit keer wilde ik taartjes maken in cupcake vorm. Ik kom tot nu toe echter niet verder dan appeltaart en kwarktaart. Mijn zoontje wil ook graag bokkepootjestaart maar ben bang dat dit niet gaat lukken in cupcakevormpjes. Heeft iemand hier ideeën? Zie op internet ook wel bijv. cupcakes met nutella en fererro rocher, maar kan niet echt recepten vinden. Misschien hazelnoot taart, ik weet het eigenlijk even niet. Heb al veel op internet gezocht, maar er is zo veel dat ik er niet meer uit kom. Ook nog een vraagje voor de kwarktaartjes, hierover lees ik heel verschillend, volgens de een haal je het makkelijk uit de papiertjes, volgens de ander weer niet. Wat zijn hier de ervaringen? Ik hoop dat ik hier wat tips en adviezen kan vinden. Alvast bedankt.

2 Laatst bewerkt door mitsey (20-02-2013 13:35)

Re: taartjes in cupcake vorm

cupcakejes bakken, met appelboor in het midden beetje eruit halen en bokkepootjes creme erin doen  ;)  125 gram blue band met 125 gram roomboter, beiden op kamertemp. In een kom doen, mixen en 250 gram poedersuiker erbij dan min 10 mixen. Dan de verkruimelde bokkepootjes erdoor doen tot je het lekker vindt.
Voor een extra lekkere creme: de swiss merinque creme(tussen recepten hier links) i.p.v de botercreme maken :Y

Succes!

3

Dat is ook een idee, bedankt. Ben vanmiddag even aan het fröbelen geweest nadat ik in de winkel chocoglazuur tegenkwam. Heb eerst een paar cupcakevormpjes met chocoglazuur ingesmeerd en dat hard laten worden, daarna een bodem gemaakt van boter en kruimels van bokkepootjes. De vulling gemaakt van slagroom, (saroma)pudding (ipv advocaat) en verkruimelde bokkepootjes. Het staat nu in de koelkast en dan maar afwachten. Ben benieuwd of de cupcakepapiertjes goed loslaten van de chocolade. Denk wel dat als het lukt met de chocolade een bodem niet hoeft, er zit dan tenslotte al een bodem van chocolade in. Maar heb er nu ook een paar gemaakt zonder chocolade. En dan komende week  het recept met de cupcakejes proberen. Mochten er verder nog leuke tips zijn van minitaartjes dan hoor ik het graag.

4

Je moet echt even kijken op de site van Laurasbakery, zulke lekkere citroentaartjes van cupcakes gemaakt!

Tieneke

5

Mmm, ziet er ook lekker uit, maar bij mij houden ze niet zo van citroen. We hebben de bokkepootjes cupcakes geproefd, ze waren overigens gelukt, wel met bakjes van chocola. Ik vond het erg machtig. Maar na wat snuffelen op internet kwam ik de hazelnoottaart tegen en die kan natuurlijk makkelijk in cupcakes. Afwerken met nutella en ferrero rocher, dan zijn het toch ook minitaartjes. Ik denk dat we er nu uit zijn. Het worden mini-appeltaartjes, mini-kwarktaartjes en mini-hazelnoottaartjes. De hazelnoottaartjes worden dus afgewerkt met nutella en een ferrero rocher, de kwarktaartjes met mini-marshmallows. Voor de appeltaart ben ik er nog niet uit, maar ook daar komen we wel uit.

6

Toch nog even een vraagje. Nu heb ik dus een recept voor hazelnoottaart. Deze moet 50 minuten bakken in de oven. Voor cupcakes zou dit denk ik te lang zijn. Hoe reken je dan uit hoelang cupcakes in de oven zouden moeten. Dit geldt eigenlijk ook voor de appeltaart. Is daar een foefje voor of is het gewoon gokken.