51

Re: trempereer vraagje

dank je wel coconuts voor je antwoord..
wat zou je vinden van temperen met gran marnier en vullen met banketbakkersroom en frambozenjam? afsmeren met botercreme?
- sorry, ben absoluut nog onzeker over mijn smaakcombi's...dus als je je mening wilt geven, graag!-

52

Ik vraag me af of de gran marnier aanwezig genoeg is als die alleen in de trempeersiroop wordt verwerkt en niet in de vulling.

Of de klant die vraagt om Gran Marnier zegmaar goed genoeg de drank proeft als die niet ook terugkomt in de vulling.

Note: ik vraag mijzelf dat af en bedoel dit dus niet als reactie op Elletje

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

53

ik zou iets van perzik of abr jam nemen [niet te veel] en hier ook een flinke scheut drank in doen en dit als dun laagje in de taart doen
plus tremperen met drank
hierbij banket bakkersroom is lekker maar je kan ook creme nemen [maar niet 1:1 ] als je hier dan ook wat jam en eventueel wat sinaasappelsap/smaak door doet wordt t heerlijk
als tegenhanger hierbij  een beetje gesmolten pure chocolade erover druppelen
en gewoon afsmeren met botercreme
misschien wat ingewikkeld maar zo zou ik t doen

ik hoor graag wat t geworden is :)  succes :thumb:

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

54

Oehh dat klinkt lekker Coconuts! :)

Ik ben onlangs ook eens begonnen met tremperen, yummy!! Het is nauwelijks extra werk en smaakte heerlijk!
Wel nog inderdaad even stoeien met de smaakcombi's om te kijken wat er lekker bij elkaar past.

Make cake, not war :)

55

Welke trempeer is lekker bij een banketbakkersroom?? Is ook voor kinderen.

56

Pandora schreef:

Welke trempeer is lekker bij een banketbakkersroom?? Is ook voor kinderen.

er kan eigenlijk alles bij,maar alleen vullen met bbr lijkt mij vrij saai ik zou er iets van vruchten of chocolade bijdoen

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

57

Wat een geweldig draadje is dit toch! Bedankt allemaal!  :thumb:

58

Ik heb het ook nog nooit gedaan, maar mijn volgende taart wordt zeker en vast getrempeerd!
Misschien nog een hele domme vraag maar trempeer je enkel bovenop je kapsel of elke laag apart voor je hem gaat vullen?

59

Elke laag behalve de onderste

60

etmc schreef:

Elke laag behalve de onderste

Oké dankjewel!

61

Ik heb gisteren voor het eerst getrempeerd. Maar wat ik me afvraag, tremperen jullie het biscuit aan beide kanten van de vulling? Dus bv de bovenste laag, trempeer je die ook aan de onderkant? (volgen jullie me nog?)

62

je trempeert alleen de laag waarop je vulling komt, dus aan één zijde,

snap je ´m?

behalve dus de aller-onderste :)

63

ik snap niet echt hoe je m aan de onderkant wilt tremperen eigenlijk. gewoon bovenop doen het trekt er gewoon doorheen...

64

Wat veel handige tips!

Wat ik me wel afvraag is de hoeveel citroensap die je bij je siroop doet. Ik vind de taart/vullingen vaak snel erg zoet (wel lekker  :9 ), dus lijkt me een siroopje met citroen wel een goede tegenhanger. Maar hoeveel citroensap doen jullie er dan bij? Citroen is best wel sterk en het lijkt me snel te zuur..?

65

gewoon beetje bij beetje en proeven

66

Ik kom dit topic tegen op zoek naar meer informatie over tremperen. Ik ga een kind-vriendelijke biscuit maken met banketbakkersroom-mandarijntjes vulling, en ik ga siroop maken van de siroop waar de mandarijntjes in hebben gezeten. Gewoon wat inkoken met wat citroenschilletjes en misschien wat vanille...Ben zo benieuwd! Alleen even een vraagje dus: als de biscuit nattig is kan je hem dan wel gewoon afsmeren met bc? Of kan je dan beter met iets anders afsmeren?

67

zo nat wordt hij niet hoor! de zijkanten moeten niet nat worden.. het is maar een beetje wat erop gedruppeld/gespoten/gesmeerd wordt.
zijkanten moet je droog houden.

68

Het was echt een geslaagde combinatie, heerrrrlijk  :Y Dit ga ik zo ook doen met ananas. Moest er wel een beetje suiker bij doen nog, voordat het echt een dikker siroopje werd.

ireen123 schreef:

Kant en klare siropen zijn ook te gebruiken zoals bijvoorbeeld van Monin.

Gebruik je Monin zo puur of verdund?

70

gewoon puur....

Blijft handig, dit artikel  :thumb:

72

Raieswarinho schreef:

Doe het normaal gesproken alleen met suikersiroop.
Nou drink ik dus geen alcohol en wil ik het ook helemaal niet in mn gerechten hebben.

Zou amandel essence oid ook lekker zijn?
Met wat kan je het allemaal doen?

Gewoon de likeur meekoken, geeft wel de smaak maar niet de alcohol. Die wil ik ook niet in mijn eten.