26

Re: [FEEDBACK] Eerste keer icing op een taart !!

anouckjewel schreef:
Joyce84 schreef:
anouckjewel schreef:

Tja, ik vind dat je alleen meer kan vragen als de klant hierom gevraagd heeft, deze techniek.

Verder vind ik het een prechtige taart!

Dat lijkt me niet meer als logisch! maar als een bruidspaar om deze taart of een vergelijkbaar soort taart vraagt (ik ken mezelf) zal ik waarschijnlijk geneigd zijn om mijn normale prijs te vragen.. Hier zal toch wel een uurtje of 5 aan spuitwerk zitten.. dus een extra bedrag vragen mag toch wel denk ik??

De manier waarop je het schreef dacht ik dat je de zoveelste was die z'n prijs niet met de klant had overlegd. Had niet door dat het geen opdrachttaart was ;-)

Zo'n vermoeden had ik al dat er een spraakverwarring zat ;-)
Nee dit was gewoon een oefen freubel voor mezelf...  en omdat ik t wel heel leuk vind om te doen hoop ik natuurlijk wel dat er mensen zijn die zo'n taart willen hebben.. En dan wil ik graag wel een beetje voorbereid zijn qua prijs... vandaar mijn vraagje  :Y

Werkelijk prachtig!!!  :Y

28

:thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  Echt super.

29

WAUW!!!!!!!!!!!! :thumb:  :thumb:

30

prachtig!!!!

31

Oehhhhh!! Wow! Wat moooooi!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

32

Heel mooi :Y

Be in love with what you have

33

Enorm mooi! En dat zomaar zonder workshop! Vooral heel stijlvol en toch modern door de combinatie met dat zwart, top!

34

Volgens mij zijn er al genoeg die bij jou een workshop willen gaan volgen om dit te leren. Ik moest ook even mijn kaak van de grond rapen. WAAAAAAUUUUUW http://www.tribalgod.nl/brinkster/smileys/worshippy-6x.gif

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

35

elleoj schreef:

Volgens mij zijn er al genoeg die bij jou een workshop willen gaan volgen om dit te leren. Ik moest ook even mijn kaak van de grond rapen. WAAAAAAUUUUUW http://www.tribalgod.nl/brinkster/smileys/worshippy-6x.gif

Hahaha ik ben een hele slechte juf en ik moet zelf nog genoeg leren dus denk dat dat nog wel even zal duren als het ooit al zou gaan gebeuren ;-)

Maar deze reactie is voor mij wel een goede stimulans om er mee door te gaan!

36

Ik denk dat de meesten toch wel 32x (bij benadering ;) ) hebben geoefend voordat een dropstring fatsoenlijk lukt!! Is nie gemakkelijk nie... Jij gaat hier groot in worden!  Respect :thumb:

37

Wat een super fantastische taart...

Sinds ik taarten decoreer heb ik altijd al een voorliefde gehad voor RI-taarten en deze is echt magnifiek! Ooit, als ik eens heeeeel veel moed en lef heb, wil ik ook zo eentje proberen :)

Dan qua prijs... bij mijn vorige werkgever hielp ik mee met price-setting.. was wel iets totaal anders dan taarten maar wij gingen eigenlijk zo te werk dat wij onze aankoopprijs met 2,5 vermenigvuldigen. Dus als je voor jezelf uitrekend hoeveel je ingrediënten (biscuit, vulling, RI,...) kosten, dan doe je dit x 2,5...
Ik weet echt niet of ik je hiermee geholpen heb maar wou het toch graag met je delen aangezien er nog niet echt iemand een concrete tip had gegeven mbt de prijs.

38

__Valérie__ schreef:

Sinds ik taarten decoreer heb ik altijd al een voorliefde gehad voor RI-taarten en deze is echt magnifiek! Ooit, als ik eens heeeeel veel moed en lef heb, wil ik ook zo eentje proberen :)

Dan qua prijs... bij mijn vorige werkgever hielp ik mee met price-setting.. was wel iets totaal anders dan taarten maar wij gingen eigenlijk zo te werk dat wij onze aankoopprijs met 2,5 vermenigvuldigen. Dus als je voor jezelf uitrekend hoeveel je ingrediënten (biscuit, vulling, RI,...) kosten, dan doe je dit x 2,5...
Ik weet echt niet of ik je hiermee geholpen heb maar wou het toch graag met je delen aangezien er nog niet echt iemand een concrete tip had gegeven mbt de prijs.

Hangt wel af wat voor bedrijf je dan hebt. Voor een winkel zal dit goed opgaan, maar voor een bedrijf waar de belangrijste factor `arbeid`  is, heb je niet zoveel aan zo`n formule. En juist met zo`n taart als ts zoek je een formule die rekening houdt met het feit dat dit een nogal arbeidsintensief proces is. Anders zou hij alsnog even duur zijn als een nauwelijks gedecoreerde taart en dat was nou net niet de bedoeling.

39

prachtig gedaan :thumb:

40

mieperdepiep schreef:
__Valérie__ schreef:

Hangt wel af wat voor bedrijf je dan hebt. Voor een winkel zal dit goed opgaan, maar voor een bedrijf waar de belangrijste factor `arbeid`  is, heb je niet zoveel aan zo`n formule. En juist met zo`n taart als ts zoek je een formule die rekening houdt met het feit dat dit een nogal arbeidsintensief proces is. Anders zou hij alsnog even duur zijn als een nauwelijks gedecoreerde taart en dat was nou net niet de bedoeling.

Mee eens! x2,5 gaat niet werken dan wordt deze taart veelste goedkoop denk ik ;-)  Kwam ingredienten is dit geen dure taart , het werk maakt hem duur ;-)

Wow PRACHTIG :thumb:  :thumb:

42

Wat PRACHTIG!!!! Ik vind dat soort taarten zoooooo mooi....... :thumb:  :Y  En dat voor de eerste keer??? En dan nog een workshop volgen in royal icing?? Ik denk dat je die technieken daar net niet leert lijkt me. De prijs.....gewoon het dubbele vragen of meer, zou ik zeggen. :Y

43

Pandora schreef:

Wat PRACHTIG!!!! Ik vind dat soort taarten zoooooo mooi....... :thumb:  :Y  En dat voor de eerste keer??? En dan nog een workshop volgen in royal icing?? Ik denk dat je die technieken daar net niet leert lijkt me. De prijs.....gewoon het dubbele vragen of meer, zou ik zeggen. :Y

Ach daar leer ik vast wel iets.. sowieso al borders spuiten en dat kan ik niet.. Nog niet geprobeerd althans..
Vandaag krijg ik nog een boek van Eddie Spence binnen (google maar eens) en dan kan ik weer druk gaan oefenen!!

44

Joyce84 schreef:
Pandora schreef:

Ach daar leer ik vast wel iets.. sowieso al borders spuiten en dat kan ik niet.. Nog niet geprobeerd althans..
Vandaag krijg ik nog een boek van Eddie Spence binnen (google maar eens) en dan kan ik weer druk gaan oefenen!!

Ik heb net een youtube filmpje van hem gezien....Super GAAF en nog goed snel voor zijn leeftijd!!! WAUWWW :Y  Wil je me uitleggen wat je bedoelt met "borders" spuiten?? Ik wil zelf ook zoveel uitproberen, boetseren, bloemen, royal icing enz. O-)  Maak jij die royal icing allemaal zelf of koop je die? Ik vind het allemaal zo super!

45

ongelooflijk formidabel gemaakt amaj, ik vind hem superprachtig gemaakt!!!!!

46

Ik zeg......KUNST!
Ontzetend mooi hoor en dat voor je 1e X, erg knap!