1

Onderwerp: [FEEDBACK] Eerste keer icing op een taart !!

Voor t eerst een taart gedecoreerd met royal icing... Ik vind die klassieke stijl helemaal te gek.. En dus er maar aan begonnen met deze taart als 1e resultaat...
Er zitten echt nog wel foutjes en verbeterpunten in.. maar ik ben er best tevreden over !!

Als jullie nog feedback hebben over de icing is deze  van harte welkom..
Ik ga hier in ieder geval zeker met door!!

http://i160.photobucket.com/albums/t170/JoyceCollin/Taart/DSCN7377-border_zps2f9420d9.jpg

http://i160.photobucket.com/albums/t170/JoyceCollin/Taart/DSCN7383-border_zps4e3af681.jpg

http://i160.photobucket.com/albums/t170/JoyceCollin/Taart/DSCN7387-border_zps07ff21e3.jpg

http://i160.photobucket.com/albums/t170/JoyceCollin/Taart/DSCN7399-border_zpsfe8f0ad8.jpg

En dan nog een vraagje, wat vraag je voor dit soort taart... Dit formaat is voor 18 personen , dus normaal zou ik € 54,00 vragen hiervoor. Maar dit is wel veel meer werk... Mischien iemand hier nog een antwoord of visie op?

Bedankt voor t kijken!!  :Y

2

Re: [FEEDBACK] Eerste keer icing op een taart !!

WAUW! Dit ziet er echt fantastisch uit!!

Ik weet niet wat je er voor zou moeten vragen, maar niet heel veel mensen kunnen dit, en dan ook nog zo netjes. En daarbij heel arbeidsintensief, dus daar mag je best wat voor vragen.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

3

Heel netjes gedaan!!!!!

4

Prachtig zeg.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

5

Wauw zeg, prachtig. Ik heb alleen nog maar met RI op koekjes gewerkt en dit staat ook nog op mijn lijstje. Heb je hiervoor een workshop gevolgd?

Ik zie helemaal geen verbeterpunten, het is echt heel erg goed gelukt. Hoe maakt je de boogjes naar boven? Zet je de taart dan op zijn kop?

Qua prijs kan ik je niet helpen. Maar iedereen ziet hoeveel werk erin gestoken is en je foto's zijn mooi en duidelijk waarbij je ook kan laten zien dat het veel tijd kost. Dat zie je echt wel aan de foto's.
Maar echt super hoor!

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

6

Wow, echt supermooi hoor! Hoop dat ik dat op een dag ook kan.... :)

7

Zoetezinnen schreef:

Wauw zeg, prachtig. Ik heb alleen nog maar met RI op koekjes gewerkt en dit staat ook nog op mijn lijstje. Heb je hiervoor een workshop gevolgd?

Ik zie helemaal geen verbeterpunten, het is echt heel erg goed gelukt. Hoe maakt je de boogjes naar boven? Zet je de taart dan op zijn kop?

Qua prijs kan ik je niet helpen. Maar iedereen ziet hoeveel werk erin gestoken is en je foto's zijn mooi en duidelijk waarbij je ook kan laten zien dat het veel tijd kost. Dat zie je echt wel aan de foto's.
Maar echt super hoor!

Nee dit is zonder workshop gedaan, wel een beetje hulp gehad van google ;-) Over een paar weken ga ik wel een workshop hier in volgen!

De boogjes na boven doe je idd door de taart op zijn kop te zetten!

8

Wow, wat knap! Dan moet je er dus wel gevoel voor hebben hoor, anders red je het niet met google alleen.

Nogmaals, wow, ook met dat zwart. Zo wordt hij toch weer heel modern. Normaal is zo'n taart erg klassiek.

En alles zo mooi strak, ik blijf kijken gewoon.

9

wauwiee!!! super gave taart!!
wel een klein vraagje.. waarom heb je op de bovenste taart de bovenste boogjes met een kleiner spuitje gespoten als die eronder hangen?
en heb je die taart zo in de koelkast staan? ik heb namelijk gehoord dat royal icing vocht aantrekt en dat het daardoor nat wordt en een soort van oplost.. of is dat niet waar?

MAAR WEL ECHT EEN SCHITTERENDE TAART!!
met de prijs kan ik je ook niet helpen..

hoe zet je een taart op zn kop dan?

Wel echt superwauwwwwwie!

11

WAAAAUWWWW voor de 1e keer! echt fantastisch mooi gedaan!!!! :Y  :Y  :Y  :Y  :Y

12

Tja, ik vind dat je alleen meer kan vragen als de klant hierom gevraagd heeft, deze techniek.

Verder vind ik het een prechtige taart!

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

13

Heel erg mooi gedaan, knap!

14

Schitterende taart, echt een van de mooiste die ik gezien heb. Hoe krijg je dit voor elkaar zonder cursus? Werkelijk heel knap! Je hebt hier echt talent voor. Ik zou wel graag nogeens wat dit werk willen zien.
En kun je nogeens uitleggen hoe je die boogjes omhoog hebt gemaakt? Je hebt toch niet werkelijk de taart op zijn kop gezet of wel?

Tieneke

15

Super mooi. En helemaal niet zo klassiek, hoor. Uh.. dat bedoel ik als compliment.. bedoel dat het best een moderne uitstraling heeft mét een klassiek techniek.
Knap hoe je dat jezelf hebt aangeleerd.

En over de prijs; tja, geloof dat mensen mijn mening inmiddels kennen; doe je het als een hobby dan elke bedrag waar jij je goed bij voelt. Maar als je dit als bedrijf doet, zou ik in de volgende formule:
taartprijs = kosten + aantal uur X jouw uurloon + overhead en BTW
het aantal uur gewoon verhogen. Aan je klanten dan of ze dat willen betalen.
En mocht je er tussen in zitten; dus je vind dit nu leuker werk dan andere fondant taarten, dus toch een beetje hobby, dan kun je een uurtje tijd doneren.

16

anouckjewel schreef:

Tja, ik vind dat je alleen meer kan vragen als de klant hierom gevraagd heeft, deze techniek.

Dat lijkt me niet meer als logisch! maar als een bruidspaar om deze taart of een vergelijkbaar soort taart vraagt (ik ken mezelf) zal ik waarschijnlijk geneigd zijn om mijn normale prijs te vragen.. Hier zal toch wel een uurtje of 5 aan spuitwerk zitten.. dus een extra bedrag vragen mag toch wel denk ik??

17

Wauw, zo mooi, niet te geloven dat je dit nog nooit eerder hebt gedaan!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

18

Tante Tien schreef:

Schitterende taart, echt een van de mooiste die ik gezien heb. Hoe krijg je dit voor elkaar zonder cursus? Werkelijk heel knap! Je hebt hier echt talent voor. Ik zou wel graag nogeens wat dit werk willen zien.
En kun je nogeens uitleggen hoe je die boogjes omhoog hebt gemaakt? Je hebt toch niet werkelijk de taart op zijn kop gezet of wel?

Tieneke

Jawel hoor, letterlijk op zijn kop.. bovenop de taart een taartkarton leggen.. en dan omdraaien en op een dummie of bakblik leggen.. zodat je hangende boogjes maken.. goed laten drogen en weer terug draaien.. Uiteraard wel alleen de enkele laag , niet als ie al gestapeld is..

19

oh 5 uur spuitwerk maar… ik zou daar denk ik wel wat langer mee bezig zijn.  Prachtige taart!! Geen opmerkingen. Behalve misschien dat je een echte taart niet zo gemakkelijk omkeert (of het moet cake zijn en stevige vulling). Ik in ieder geval niet  :o  dus dat zul je in ieder geval met het bruidspaar moeten bespreken

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

20

Carina schreef:

oh 5 uur spuitwerk maar… ik zou daar denk ik wel wat langer mee bezig zijn.  Prachtige taart!! Geen opmerkingen. Behalve misschien dat je een echte taart niet zo gemakkelijk omkeert (of het moet cake zijn en stevige vulling). Ik in ieder geval niet  :o  dus dat zul je in ieder geval met het bruidspaar moeten bespreken

Dit is een echte... oke, niet gevuld maar gewoon biscuit met botercreme afgesmeerd (had geen dummie's meer  O-) )

21

Heel erg mooi! Zou willen dat ik dag ik ook kan

22

Joyce84 schreef:
anouckjewel schreef:

Dat lijkt me niet meer als logisch! maar als een bruidspaar om deze taart of een vergelijkbaar soort taart vraagt (ik ken mezelf) zal ik waarschijnlijk geneigd zijn om mijn normale prijs te vragen.. Hier zal toch wel een uurtje of 5 aan spuitwerk zitten.. dus een extra bedrag vragen mag toch wel denk ik??

De manier waarop je het schreef dacht ik dat je de zoveelste was die z'n prijs niet met de klant had overlegd. Had niet door dat het geen opdrachttaart was ;-)

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

Super knap als je dit al kan zonder workshop dat belooft wat als je binnenkort een workshop Royal icing gedaan hebt. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is ik heb zelf de pme Royal icing gedaan en weet dat je echt een hele vaste hand moet hebben om dit te maken. Ben benieuwd wat je nog meer gaat laten zien. En nog even mijn mening over de prijs 54 euro is echt veel te weinig ik zou zeker voor deze taart zeker het dubbele vragen

24

Eerste keer??!!! Ogen vallen uit mijn hoofd....!!!

25

Wow wat mooi gedaan en wat een tijd zal er ingezeten hebben. Echt super!!!
Weet niet hoeveel je hiervoor zou moeten vragen, maar 54 euriees is veel te weinig.

Groetjes, petra