1

Onderwerp: Cars (en waarom ik niet voor vreemden bak)

Voor de zoon van het meisje dat altijd voor mijn paard zorgde, zou ik een Cars taart maken.
Mijn tweede, dus het blijft leuk, had er veel zin in. Ik had van alles in mijn hoofd, maar ik heb de plannen drastisch moeten bijstellen. Puzzelen is leuk, boetseren ook, maar bekleden blijft een drama. Dankzij de cactussen kwam het nog goed, die verdoezelen een hoop...
Zwarte fondant was een drama (zacht), nieuwe puzzeltechniek bleek op de taart minder netjes uit te pakken (wit randje zichtbaar, volgende keer wat overlap nemen), chocomarsepein bleek erg donker, ik wilde geen dubbele lap bruin/blauw dus op elkaar en uitgerold. Het midden was het midden niet meer, opschuiven dan maar, scheuren... Afgeknipt ruim boven de onderkant. Gelukkig wel een randje in de planning. 
In geval van bedrijfsmatig bakken, had ik hem toch zo de deur niet uit willen doen.
Daarom bak ik niet voor vreemden. Familie, vrienden en kennissen vinden alles mooi en lekker, dus dan is de druk minder. Ze vonden hem prachtig gelukkig. En ik vond het weer leuk om te maken. Toch wel  ;) 

Komt ie.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-T7BVPLKJ-D.jpg

2

Re: Cars (en waarom ik niet voor vreemden bak)

niets van te zien hoor, super leuke taart!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Nou ik heb echt wel minder mooie taarten voor de verkoop aan vreemden voorbij zien komen hoor!
Heel mooi gepuzzeld en ik zie niets van de perikelen. Jij had hem misschien anders voor ogen, maar ik zie een prachtige taart!

4

Heel erg bedankt, ik blijf bepaalde dingen lastig vinden en raak dan erg frusti. Het bekleden blijf ik ondanks workshop erg lastig vinden. Mijn lap lijkt nooit groot genoeg bijvoorbeeld.

Maar goed verdoezelen is misschien ook een vak  ;)  en moet ik niet te streng zijn.

5

Hij is erg mooi geworden ondanks de tegenslagen die je hebt gehad.

6

Ik zie een prachtige taart  :thumb:  :thumb: ,dus ik zou maar niet teveel wanhopen. :nooo

7

Ik zie de foutjes niet! En mijn taartenleuze als er iets fout gaat: Daar plakken we een bloemetje op!

Het komt altijd goed!  :D

As a wise women taught me: ''beg, steal and borrow!'' So everyone hold on to your cake ideas because I'm coming! haha Just kidding.

8

Haha ja die taartleus pas ik ook nog wel eens toe :D

Hij is leuk! En mooie gepuzzeld  :Y

Groeten,
Linnn

9

Mooie taart en geen gekke dingen te zien. Hij is echt mooi geworden!

10

& ondanks alle ellende vind ik hem oprecht mooi!

i just LOVE it!

11

knap hoor, ik doe het je niet na, ik zie niets vreemds

12

Volgens mij ben je gewoon te kritisch op jezelf niet doen hoor. Deze taart is super en oefenen oefenen en nog eens oefenen. Liep vanmorgen ook te vloeken tegen mijn fondant met bekleden, maar geef niet op. Op naar taart nummer drie zou ik zeggen  :thumb:

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

13

Nou...ik vind hem prachtig hoor!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

14

Ik zie inderdaad toch ook echt gewoon een heel mooie cars taart!

en ja, ik zie bij lightning mc queen een wit randje,
maar als je er niets over gezicht had, had ik niet gezien dat het er niet hoorde!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

15 Laatst bewerkt door Annemarie29 (17-02-2013 09:24)

Hij is echt geweldig hoor, helemaal verkoop waardig. Het witte randje, waar ik mij niet aan stoor, kun je heel makkelijk bijsnijden als het puzzeltje droog is.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

16

Esmaatje schreef:

Heel erg bedankt, ik blijf bepaalde dingen lastig vinden en raak dan erg frusti. Het bekleden blijf ik ondanks workshop erg lastig vinden. Mijn lap lijkt nooit groot genoeg bijvoorbeeld.

Maar goed verdoezelen is misschien ook een vak  ;)  en moet ik niet te streng zijn.

Ik heb standaard een meetlint bij het bekleden. Altijd even m'n lap nameten of hij groot genoeg is.
Oefening baart kunst en minder frustraties  ;)  overigens wel herkenbaar hihi
Echt..je taart ziet er prima uit hoor!  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

17

Annemarie29 schreef:

Hij is echt geweldig hoor, helemaal verkoop waardig. Het witte randje, waar ik mij niet aan stoor, kun je heel makkelijk bijsnijden als het puzzeltje droog is.

Bedankt voor het compliment en de tip.
Het witte randje zag ik pas toen het erop lag en toen durfde ik niet meer te snijden. Eraf halen durfde ik ook niet meer.
Op zich was deze methode wel fijn, ik hoefde niet bang te zijn dat het uit elkaar viel tijdens het overbrengen.

Wordt het met bijsnijden niet rafelig denk je? De fondant is dan wel iets droger geworden.
Ben altijd bang dingen erger te maken in plaats van mooier  ;)

18

denise1968 schreef:

Volgens mij ben je gewoon te kritisch op jezelf niet doen hoor. Deze taart is super en oefenen oefenen en nog eens oefenen. Liep vanmorgen ook te vloeken tegen mijn fondant met bekleden, maar geef niet op. Op naar taart nummer drie zou ik zeggen  :thumb:

Bedankt, het is overigens niet mijn tweede taart, maar de tweede cars.
Ik bak niet zo heel veel meer, vind losse suikerbloemen en boetseren eigenlijk leuker  ;) 
Daardoor heb ik het idee steeds opnieuw het wiel uit te moeten vinden. Het is iedere keer net weer anders zeg maar.

19

Je bent echt veel te streng en kritisch hoor! Het is een geweldige taart en zeker verkoopwaardig.

20

nou ik vind hem super hoor  :thumb:

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

21

Als je mesje scherp genoeg is gaat het prima, ik snijd het dan schuin weg het bovenste deel valt er dan overheen. Verder puzzel ik niet op wit maar op de onderste kleur van het plaatje.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

22

Niet zo kritisch zijn hoor, het is een prachtige taart!

.. Want taart kan altijd!!

23

Annemarie29 schreef:

Als je mesje scherp genoeg is gaat het prima, ik snijd het dan schuin weg het bovenste deel valt er dan overheen. Verder puzzel ik niet op wit maar op de onderste kleur van het plaatje.

Ja het rood moest er eigenlijk een beetje overheen vallen. Ik ga het gewoon proberen volgende keer.
Ik heb trouwens bewust voor wit gekozen, omdat ik dan de ogen en het mondje alleen uit hoefde te snijden uit het rood. Leek handig en wat diepte te geven en omdat ik dan niet bang hoefde te zijn dat hij uit elkaar valt. En op zich is dat effect wel gelukt.

In het verleden plakte ik alle delen er boven op zeg maar. Dat was makkelijker  ;) .
Volgende keer laat ik wel de lichten "verzinken" .

24

Hele mooie taart hoor! Knap gepuzzeld.

Ik bak (om exact dezelfde reden als jij aangeeft) ook alleen maar voor familie en vrienden.
Ik krijg zo af en toe wel een aanvraag van buitenaf, maar daar bedank ik vervolgens vriendelijk voor  :)

25

Een beetje laat maar voor te kleine lappen fondant/ marsepein lijkt mij dit een erg handig hulpmiddel.. Ik heb hem zelf nog niet maar ik hoor er veel goede verhalen over.. En het is gewoon te koop, hier in de webshop!!http://www.deleukstetaartenshop.nl/wilt … t-50x50-cm

Er is altijd een reden voor taart en anders verzin ik hem wel!!