1

Onderwerp: iemand? hulp gezocht voor een witte bruidstaart

ik mag mijn eerste bruidstaart maken, reuze spannend natuurlijk.
Ik werk altijd met zeelandia marsepein, maar aangezien het bruidspaar een witte taart wil zal ik met fondant moeten gaan werken. (marsepein wordt gewoon niet mooi wit)
Wie kan mij vertellen welke fondant ik het beste kan gebruiken voor een fondant beginner?
En heeft er iemand tips om dit goed te laten verlopen aangezien ik nog nooit met fondant heb gewerkt (behalve boetseersels, bloemen etc).
Groetjes

2

Re: iemand? hulp gezocht voor een witte bruidstaart

Je kunt ook een andere marsepein gebruiken. De funcakes voorgekleurde witte marsepein is echt wit. Omdat het 1:4 is, is ie wel wat stugger dan zeelandia, dus om uit te rollen zou je er een deel fondant doorheen kunnen kneden, en dan werkt het net zo goed als zeelandia.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Oke dat is inderdaad ook een idee, funcakes is inderdaad wat stugger.
Dus witte funcakes marsepein en witte funcakes fondant? en welke verhouding moet ik dan aanhouden?

Ik vind de witte funcakes marsepein zo wit niet hoor.. Je krijgt marsepein volgens mij nooit zo wit als kraakhelderwit fondant.. Maar aan de andere kant: dat zie je niet meer zo na het bekleden en als je contrast geeft met een andere kleur. Dan lijkt t ook erg wit te zijn.

Ik vind de fondant van funcakes makkelijker in t gebruik dan die van bijv. Pettinice. Maar daar zijn wel de meningen over verdeeld geloof ik..

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

5

Ik heb afgelopen april een trouwtaart gemaakt met 35% fondant en 65% marsepein. Ik had tydens de proeverij 4 taartjes. 1 met 100% fondant, 1 met 100% msrsepein, 1 met 50-50% fondant-marsepein en de 35%-65% fondant-marsepein. De bruid vond uiteindelijk de 100% fondant en de 50-50% te wit  :lol:...

Ik vind zelf marsefond niet heel prettig werken. T blijft /wordt snel stug en minder soepe om mee te werken

6

kweet het niet. ik gebruik die van jouwtaart (mag ik dat hier zetten) en dan is 'the mat' echt super om te voorkomen dat er stofjes enz op komen..

7

titelfix....iemand? is niet echt duidelijk als topic-titel

8

Je kan ook voorgekeurde zeelandia kopen (even op google zoeken). En hier heeft Eline een manier om witte marsepein te krijgen (bericht 13) http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=155291

9

Ik maak 80% van mijn bruidstaarten met marsepein. Ik gebruik altijd Zeelandia die ik zelf wit kleur met half om half vloeibare Wilton en de witte poeder van Sugar Flair. Voor mij werkt dat prima.
Als het op de taart zit heb je gewoon een witte taart. Er zijn immers zoveel kleuren wit  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

Ik zou qua fondant bakels nemen!

11

Als je gewend bent om met marsepein te werken zou ik Callebaut fondant gebruiken. Deze werkt heel prettig en is bovendien heerlijk van smaak.

Verdwalen in zoetigheid

Callebaut fondant?
Waar kan je deze kopen?

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.facebook.com/HetLiefsteTaartje

Ik gebruik al jaren wit van bakels en vind het de fijnste fondant!

Groetjes P@trici@

14

Bij de sligro te koop volgens mij...anders even google.

Bakken is mijn passie!!!

15

hetliefstetaartje schreef:

Callebaut fondant?
Waar kan je deze kopen?

spullenvoorjetaart.nl

Verdwalen in zoetigheid

16

ik heb het zelfde probleem.
ben gevraagd om van de zomer een witte bruidstaart te maken, en ze gaan ook voor fondant.
maar gaat fondant niet uitdrogen/scheuren? Zeker als het wat warmer word van de zomer?

17

ik heb het zelfde probleem.
ben gevraagd om van de zomer een witte bruidstaart te maken, en ze gaan ook voor fondant.
maar gaat fondant niet uitdrogen/scheuren? Zeker als het wat warmer word van de zomer?

18 Laatst bewerkt door Boska (20-01-2013 21:04)

Hoewel ik het liefst met Callebaut (na Zeelandia marsepein dan) werk, heb ik afgelopen zomer een bruidstaart gemaakt met Satin Ice Vanille.
Het was 30 gr. en vreselijk vochtig.
Ik had gelukkig een mobiele airco en ben 's morgens om half 6 begonnen. Zo was ik de ergste warmte voor.
Dit was het resultaat http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201047
Goed zacht kneden en en redelijk snel werken. Dan gaat het wel.
Paar schaaltjes zout in de koelkast om het vocht aan te trekken.

Verdwalen in zoetigheid

19

Ik zag vandaag dat de jamin van hun eigen merk witte marsepijn hebben.
Geen idee hoe het werkt en smaakt.

20

Het heeft even geduurd maar het resultaat heb ik op het forum gezet...

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127375839

Bedankt voor alle tips mede hierdoor was ik en het bruidspaar tevreden.

groetjes