1

Onderwerp: Foodprinter Canon ip4950 geeft strepen op icing

Ik ben ontzettend blij met mijn foodprinter tot vandaag. Opeens geeft hij strepen op de icing sheets bij het printen. Het lijkt net of het door de rollers (die de sheet door de printer heen halen) komt. Ik heb getracht deze schoon te maken, maar dit helpt niet, het verslechterd eerder.

Op frosty en ouwel gaan de printjes nog wel streeploos door de printer.

Iemand bekend met dit probleem en een idee wat hieraan te doen?

Alvast bedankt, Evelien

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

2

Re: Foodprinter Canon ip4950 geeft strepen op icing

Hoi Evelien,

Zegt echt alle cartridges vol en heb je de printkop ook schoongemaakt?

Ik had laatst hetzelfde en bij het vervangen van 1 bijna lege cartridge was alles verholpen.

3

misschien helpt het om bij de printerinstelling het papiersoort te veranderen naar enveloppe.

4

Cartridges zijn inmiddels allemaal vervangen en de instelling staat uiteraard al op enveloppe.

Het zijn de rolletjes die de sheet door de printer halen.
Bij de instellingen van de printer staat dat je deze kunt schoonmaken. Je moet dan het dikke papier wat bij de icingsheets ook zit gebruiken. Zo gebeurd er alleen niets, dus papier een beetje vochtig gemaakt en dat helpt. Ik ben zo een dag bezig geweest en het is nu zo goed als weg. Eigenlijk dus nog een keer doen.

Het probleem, de strepen dus, deed zich ook alleen voor op de icingsheets. Deze zijn dikker dan de frosty sheets.

Probleem scheen ook bekend te zijn bij bouwhuis en er is verder weinig aan te doen.

Regelmatig maar proberen schoon te maken dan. Dat had ik eigenlijk best van te voren willen weten of tenminste dan. ;)

Bedankt overigens voor jullie reactie.

Zoek je een printje? Pb mij gerust.