Onderwerp: Onderkant niet gaar, denk het gevonden te hebben, wie denkt mee?
Ik heb nu verschillende keren een biscuit gebakken, maar om 1 of andere reden word de onderkant niet goed gaat, en stort hij daarom weer een stukje in. De randen blijven wel keurig omhoog staan.
Ik gebruik het volgende recept:
5 eieren
150 gr. suiker
125 gr. bloem
25 gr. maizena
zakje vanillesuiker
zout
De eieren worden goed voor verwarmt, ingrediënten tot op de gram toe afgewogen. Mix met de een handmixer, en doe dit ongeveer 4 minuten langer. Komt uitstekend omhoog (was ook even vogelen, maar heb de slag te pakken), stort iets in als ik de rest van de ingrediënten erdoor heen schep, maar komt in het bakblik weer keurig omhoog.
Ik heb geprobeerd op 150, geprobeerd met oplopende temperaturen (zoals in het recept), constant op 180 en zowel in de elektrische oven en in de hete lucht (hahahaha, dat was helemaal een drama ). Boven en zijkanten prachtig, maar de onderkant blijft nat.
Net een mini taartje gebakken omdat ik met ganache wil oefenen. Klein taartje gebakken om te oefenen (hoeft het niet meteen zo groot).
Het verschil is dat dit bak bodem blik glad is, en van mijn grotere geribbeld. Hier doe ik bakpapier in, en deze zit er strak gespannen in.
Mijn mini taartje is super gelukt!! Gaar, prachtige kleur bruin (ook de onderkant). Kan dit komen omdat ik misschien mijn bakpapier in de grote taartvorm te strak span?
Ook heb ik mijn mini taartje niet in het midden gezet, maar 1 treetje naar beneden. Kan dit ook mee spelen?