1 Laatst bewerkt door JPS (14-02-2013 22:11)

Onderwerp: valentijn taartje

tís een haastklusje geworden. Een valentijnstaartje voor mijn vrouwtje

Normaal werk ik heel secuur en ziet het er vrij strak uit.
Dit is dus ook de reden dat ik niet in opdracht maak, als de tijd beperkt is kan ik niet lekker strak werken en wordt het iets zoals dit waar ik zelf erg ontevreden over ben. Ik vind hem ook veel te onregelmatig geworden. Volgende keer beter.
Een roosje maken in een kwartiertje is ook echt niet aan mij besteed  :s  :nooo . Ik heb nog liever tien uur werk aan een mooie roos dan dat ik zo iets maak.

Lekker was ie wel  :Y . Gevuld met eigen recept Lemon curd en frambozen bavoise en afgesmeerd met frambozen botercreme.
De fondant is van Renshaw ready to roll icing. Dat is heel zacht en zoooooooo verschrikkelijk lekker. De kleur komt hier veel feller over als ie is.

Bedankt voor het lezen en kijken,
John

https://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PTACZXWV.jpg

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

2

Re: valentijn taartje

Het is een leuk taartje geworden voor een haastklus. Wel zou ik minstens de helft van de roos afgesneden hebben, dan was het niet zo'n hoge toef geworden en sierlijker gestaan.

Maar ach, het gaat uiteindelijk om de smaak en uiteraard om het gebaar  ;)

3

Goed gelukt voor een haast klus.  :thumb:  :thumb:

4

Wat een leukerdje! 
De plooien zijn netjes, ziet er keurig uit :thumb:

En rozen vind ik ook moeilijk om te maken.. Daar met je idd echt voor gaan zitten (en dan wil het bij mij nog niet  :lol: )

5

het is een hele leuke taart en
prachtig voor valentijn.
Roosje had idd iets kleiner kunnen zijn
maar als het eenmaal haasten is dan zie je
niet meer hoe het anders kan.
Je schrijft over Renshaw ready to roll icing
is die ook in nederland te koop ?

6

@vanderkamp, jazeker bij onze eigen webwinkel linkje en in de dlt shops.
Als je het niet kent en zoals ik normale fondant niet heel lekker vind zou ik het echt eens proberen.
Het is erg zacht/soepel dus eet en snijd ook makkelijk, bij bekleden is het wel wat lastiger heel te houden bij het oppakken.

Het proberen waard.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

Al met al een schattig taartje geworden en je moet maar zo denken: echte schoonheid zit van binnen en dat zit wel goed met die hemelse lemon curd van jou! Ik maak je recept de rest van mijn leven als ik trek heb in lc of als iemand anders zou dat willen.

Life is short, eat dessert first!
https://www.facebook.com/tantetaart.nl

Die plooien zijn super, dat heb ik nog nooit gedaan :o

De roos, inderdaad een stuk afsnijden, en misschien wat groter maken, meer laagjes

25 april heb ik een gastworkshop voor de grote roos, misschien is dat wat? Je kan hem daarna natuurlijk ook in het klein maken  ;)

I never met a calorie I didn't like....

9

De roos is op zich niets mis mee hoor :thumb:

Inderdaad, of wat meer blaadjes er om heen of een stukje afsnijden aan de onderkant. Als hij aan de onderkant wat ronder is, dan is het wat minder een 'homp' die je neerzet. Het klinkt wel heel onvriendelijk asl ik het zo zeg :o maar je weet wie het zegt ;)

En het totaal ziet er erg leuk uit met die plooien zo :Y

Overigens ben ik zelf niet zo'n fan van Renshaw. Ik vind het te zacht en te slap (en een beetje te plakkerig) maar dat ligt misschien aan het feit dat ik fondant voornamelijk gebruik voor bloemen en boetseren en dan vind ik wat stevigere fondant prettiger werken. Kan me voorstellen dat het voor bekleden misschien wel lekker werkt.
Renshaw heeft wel hele mooie kleuren :Y Jammer dat ik het niet te eten vind :lol: Gelukkig verschillen smaken hé ;)

If life gives you lemons, make lemonade

10

Ja cecie, smaken verschilen en maar goed ook
Die roos had ik al een paar stukken afgesneden, meer blaadjes was ook de bedoeling maar de koffie stond koud te worden dus tijd op.

De rozen op zich heb ik eigenlijk helemaal geen problemen mee zolang ik het maar op m'n gemak kan doen. Als ik ga haasten gaat alles fout dus dit ook. Ach geeft allemaal niks, ging om het gebaar. Vrouwtje heeft er van genoten en ik ook.
Bedankt voor jullie complimentjes en tips.

Groetjes,
John