1

Onderwerp: Rainbow cake en confetti cupcakes

Ik wil graag een rainbow cake en confetti cupcakes maken. Maar ik weet niet hoe.

Waarmee vul ik de rainbowcake? Ik hou zelf niet van botercreme.

Wie kan me helpen?

2 Laatst bewerkt door Tante Tien (12-02-2013 21:02)

Re: Rainbow cake en confetti cupcakes

Maak een beslag van biscuit deeg of spongecake van cake boss (zoekfunctie gebruiken op rubriek ingezonden recepten). Verdeel het beslag over even zoveel kommetjes als je gekleurde lagen wilt. Kleur de kommetjes met gelkleurstof van americolor of wilton. Bak het beslag steeds per laag in de oven in je bakvorm. Daarna opstapelen met vulling. Jam ertussen is lekker.

Laagjes cupcakes weet ik niet. Al eens gegoogled op regenboogcake how to?

Tieneke

3

Hoi Tieneke,

Bedankt, maar waar kan ik de taart dan mee afsmeren?

Groetjes
Sabrina

4 Laatst bewerkt door Tante Tien (15-02-2013 09:48)

Sabrina81 schreef:

Hoi Tieneke,

Bedankt, maar waar kan ik de taart dan mee afsmeren?

Groetjes
Sabrina

Dat hangt ervan af wat je er verder mee wilt. Als je er marsepein of fondant op wilt, smeer je af met botercreme 1 op 1 of ganache. En als je er geen bekleding op wilt, smeer je met een lekkere frosting (amerikaanse buttercream of botercreme extra of van de mix). Dan krijg je een zachte laag, hoewel de amerikaanse variant een beetje opdroogt en iets uithardt. Ik vind dat heel lekker. Op de site van Wilton vind je een heleboel recepten, bijvoorbeeld de white-chocolate buttercream...

Afsmeren met royal icing kan ook, maar dat wordt wel hard en is ontzettend zoet. Zelf heb ik dat nog niet gedaan en ik zou er ook niet voor kiezen.

Kun je verder zo? Heb je trouwens al eens gegoogled op how-to regenboogtaart?

Tieneke

5

op de site van de tros cupcake cup staat een recept van een regenboogcupcake met fotootje
misschien heb je er iets aan