1

Onderwerp: niet droog???

hallo

ik wil graag cupcakes maken (80stuks)en nou las ik dat je ze ook ruim van te voren in kunt vriezen? met vulling en de fondant???

ik wil ze gaan bekleden met fondant alleen de vulling weet ik nog niet.
denk botercreme of bavarois.. nou moet ik ze in maart maken,  vrijdag en zaterdag willen ze de cupcakes hebben. de woensdag ben ik vrij dus kan ik gerust dan cupcakes maken. dan zitten er dus 1a2 dagen tussen.
wat is jullie advies? gewoon de woensdag maken met vulling de fondant en in taartdozen op koele donkere plek? of nu al maken en in de vriezer?? word de cupcake dan niet droog?
en nog een tip voor vulling wat makkelijk buiten de koelkast kan of in de vriezer?
ik doe dit nog niet zo heel lang, vandaar deze lange vraag  :o

alvast bedankt :)

2

Re: niet droog???

Kun je vrijdag niet vrij nemen hoe verser hoe beter lijkt mij?

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

3

nee dat kan niet vandaar dus mijn vraag :)

4 Laatst bewerkt door Carien (12-02-2013 16:25)

:think: een cc vullen met bavarois? hoe ga je dat doen dat?

ik zou het uitproberen; nu een stel maken, invriezen, ontdooien na een week, kijken en proeven :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

80 cupcakes voor anderen is nogal een projectje, zeg. Lijkt me belangrijk dat je dan eerst de ervaring met een kleiner aantal hebt opgedaan op de manier die je zou willen.
Er zitten zoveel haken en ogen aan.. zo is bavaroise niet buiten de koelkast houdbaar, al helemaal niet 2 dagen. Dat bederft echt.
Ik zou eerst zelf je buiten-de koeling-vulling gaan uitproberen, proeven, kijken hoe droog of smeuig je cupcakes uitpakken en hoe lang ze dus volgens jou houdbaar zijn op de manier zoals jij bakt.
En dan pas aan 80 stuks voor anderen beginnen.

In de recepten lijst bij vullingen staat een lijst met buiten de koeling houdbare vullingen. Daarna kan je bij de receptenlijst het recept er bij uitzoeken.

6

ik heb al eens gehoord dat het met zn ding kaan waarmee je klokhuis van een appel eruit haalt en dan met spuitzak bavarois erin doen? of zeg ik nou iets heel geks? hoe vul jij jou cupcakes en waarmee?
oke dat zou ik kunnen doen, dankjewel!  :)

7

Een appelboor kan zeker, heb ik ook gedaan gisteren met mijn Lemon Meringue cupcakes, lemon curd in een spuitzak en dan vullen

Alleen ik zou dat dus echt niet met een bavarois doen. Die is gewoon niet zo lang houdbaar.  Kies dan voor een botercreme o.i.d. Daarbij denk ik dat fondant smelt op bavarois, je legt je topper er tenslotte bovenop.

Ik persoonlijk ben niet zo van de vullingen van cupcakes, behalve als het specifiek bij het recept hoort. Je kunt ook gewoon een laagje op de cupcake doen om je fondant te plakken, kan met botercreme, jam e.d.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

8

oke dankjewel, ik doe gewoon een  topping van botercreme erop een avond van te voren.. :)