Onderwerp: cakerol
iemand ervaring met een cakerol maken?
ik wil graag deze gaan maken, maar kan niet echt een goed recept vinden voor de deeg én de vulling.
dus als iemand een goed recept heeft: graag!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » cakerol
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
iemand ervaring met een cakerol maken?
ik wil graag deze gaan maken, maar kan niet echt een goed recept vinden voor de deeg én de vulling.
dus als iemand een goed recept heeft: graag!
Helaas geen ervaring. Maar zou het graag willen proberen. Als je het heb gevonden wil je het dan delen??
Groetjes
Ha, ik heb weleens een cakerol gemaakt.
Het rode hartje is apart gebakken en uitgestoken.
Achter elkaar leggen zodat het de volledige breedte van de cakerol bedekt.
Het wit zal wel slagroom/mascarpone zijn.
De cakerol is met cacao gebakken.
Het recept wat ik tot nu toe tegen kwam voor biscuit/cakerollen hadden vaker het euvel om toch iets te barsten.
Ik heb toevallig gisteren een witte cake recept gebruikt (alleen eiwit en geen eigeel) en dit heeft een veel betere structuur om op te rollen.
het is veerkrachtiger en minder droog.
Wel heb ik bloem+amandelmeel, ipv alleen bloem, gemengd.
De smaakjes zou ik niet doen, hooguit de vanille.
even www. voor de link hieronder zetten
cupcakesenmuffins.nl/cupcake-recepten/basiscupcakes/witte-cake-cupcakes/
Succes
Kwijl.... Ik ga dit zeker proberen!!!
Dank U
ziet er erg lekker uit
Omdat een cake rol gevuld moet worden met een koude vulling zoals slagroom of crème kun je het gebakken biscuit van het bakblik het beste storten op een schone droge theedoek waar je fijne suiker gestrooid op gestrooid hebt, af laten koelen met het bakblik erover heen en zo blijft je biscuit ook soepel en zacht om op te rollen.
Voor het vullen alleen het blik verwijderen, vullen en samen oprollen en hierbij de theedoek als hulp middel gebruiken. Goed oplaten stijven en dan pas de doek verwijderen, ik zag in een kookwinkel wel dat je daar nu ook iets van siliconen voor hebt om makkelijk te rollen.
Succes.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » cakerol