Onderwerp: Gitaart
Zoals ik al schreef in een decoratie-help-please topic, wilde mijn kleinzoon van (nu) 13 graag een gitaar-taart. En als beginner hou ik wel van een uitdaging, dus aan de slag. Voor de kast heb ik anderhalve vierkante biscuits gebakken van 30 cm, voor de hals en de kop een biscuit van 25 cm. De hals steunt op een verhoging, die is dus minder hoog dan de kast.
Hieronder het verloop in foto's.
De vulling: Mascarpone/slagroom/mandarijntjes en Caramelboter (slagroom/caramel/botermengsel) in de gitaarkast, met gewone biscuitmix, de hals en de kop van chocoladebiscuit met caramelcanache. De caramelsmaak verdween een beetje door de chocolade van de biscuit, maat iedereen vond het erg lekker.
Het bekleden, vooral van de bovenpunten van de kast, was heel lastig, en dat kreeg ik ook niet goed. Verder bleek de dag erna, toen ik de details nog ging aanbrengen, dat de vulling in de hals van de gitaar had gelekt, dus dat moest gerepareerd worden. Ik heb me daar dus toch staan mopperen, dat wil je niet weten (of gehoord hebben).
De reparaties waren niet onzichtbaar te krijgen, ondanks alle pogingen daartoe. En opnieuw doen was geen optie, een uurtje later werden we al verwacht, uiteraard met de taart. Maar gelukkig was de smaak er niet mider om.
De stokjes waar de spanknoppen aan zitten zijn lolliestokjes, de snaren zijn van borduurgaren, wat de enige dingen waren die niet voor consumptie geschikt waren.
Hier dan de foto's:
en dan de slordigheden van een beginner (tenminste, ik hoop dat ik het beter onder de knie krijg):
Erg, he? Gelukkig viel het niemand op!
Van de restanten een klein extra taartje gemaakt voor de chocolade Happy birthday-letters, ik kon het niet over mijn hart verkrijgen die in de gitaar te steken.
Suggesties en feedback zijn welkom. Ik weet dat ik nog veel moet leren en oefenen, vooral de basisdingen zoals bekleden. Ik heb de neiging teveel op te gaan in de details, en de basisvaardigheden daarbij wat te verwaarlozen.
vandaag heb ik The Mat besteld, ik hoop dat dat het bekleden al wat makkelijker gaat maken!
En mocht iemand graag het ontwerp willen hebben, kan ik die wel doormailen.
Groetjes,
Katrijan (gewoon Ria)
Katrijan (Ria) https://www.facebook.com/ria.spaander