Onderwerp: macarons zakken in
Hallo iedereen
Heb me net nog eens aan macarons gewaagd. Alles ging geweldig tot ik ze uit de over haalde en ze meteen inzakten. Heeft iemand een idee wat er misgelopen kan zijn?
alvast bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » macarons zakken in
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo iedereen
Heb me net nog eens aan macarons gewaagd. Alles ging geweldig tot ik ze uit de over haalde en ze meteen inzakten. Heeft iemand een idee wat er misgelopen kan zijn?
alvast bedankt!
Dan waren ze nog niet gaar. Als je zachtes tegen de zijkant van het hoedje tikt mag het niet meegeven. M.a.w als je de bovenkant opzij kunt duwen en de onderkant blijft staan dan nog een paar minuten extra in de oven laten.
Er zijn trouwens maar weinig bakkers die macarons de eerste keer meteen perfect bakken, oefening baart kunst!
Suc6 met je volgende poging,
John
Inzakken duidt meestal op niet gaar zijn. Hoe lang heb je ze gebakken en hoe hoog? Waren ze goed gedroogd?
Tieneke
bedankt voor jullie antwoord. Maar ze zijn nu al aan de taaie kant, wil dat dan zeggen dat mijn oven te warm stond? (hij stond nu op 130 graden.)
Hmmm ik zou eerder iets te koud verwachten. Gewoon proberen, iedere oven is weer anders dus daar kun je moeilijk iets met zekerheid over zeggen.
Ik heb ze gemaakt naar de How to van Meentje en perfect gelukt, al laat ik ze in mijn oven wel op lagere temperatuur en iets langer bakken.Hangt echt af van je oven!
Maar als ze inzakken zijn ze nog niet gaar, idd wat langer laten en event. op lagere temperatuur.
Niet opgeven!!!
Groetjes!
Hee Innemie, Als je pas begint met macarons, kan er vanalles fout gaan, het is een heel gevoelig koekje blijven proberen! Ik heb in het begin veel aan onderstaande site gehad:
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » macarons zakken in