1

Onderwerp: help 300 water gebruikt ipv 200 botercrememix

de botercreme bleef erg waterig en klonterig en toen kwam ik tot de ontdekking dat ik 300ml water ipv 200 had gebruikt... ik heb er nu 4 eetlepels nutella pata onder gemix. hij ziet er goed uit. wel erg zacht.(hij staat nu in de ijskast op goed geluk) en hij is lekker.... denken jullie dat ik hem gewoon kan gebruiken om af te smeren en dijkjes te spuiten ??????

2

Re: help 300 water gebruikt ipv 200 botercrememix

Je hebt deze mix een uur laten staan, toen met de boter gemixt, en daarna de pasta erdoorheen gemixt? Neem ik aan tenminste....
Je had ook nog 100 gram mix bij het water/mix mengsel kunnen doen  ;) . Heb kje wel te veel creme, maar kun je invriezen.
Afsmeren doe ik niet met de mix omdat ik bang ben dat mijn taart gaat smelten (omdat er dus water in zit), maar hier zijn de meningen over verdeeld en vele, vele topics over  ;)

3

Esther68 schreef:

Je hebt deze mix een uur laten staan, toen met de boter gemixt, en daarna de pasta erdoorheen gemixt? Neem ik aan tenminste....
Je had ook nog 100 gram mix bij het water/mix mengsel kunnen doen  ;) . Heb kje wel te veel creme, maar kun je invriezen.
Afsmeren doe ik niet met de mix omdat ik bang ben dat mijn taart gaat smelten (omdat er dus water in zit), maar hier zijn de meningen over verdeeld en vele, vele topics over  ;)

Ik smeer ook nooit af met de mix, maar heb het laatst uit luiheid toch gedaan met een taartje voor onszelf. Nou dat dus nooit meer. Het ging niet smelten, maar het taartje was gewoon veel minder strak en stevig en leek ook wat in te zakken (vulling kwam "naar buiten").

Maar even on topic, als vulling zou ik het wel gebruiken denk ik, maar om af te smeren met zoveel water er in dus niet. Dijkjes doe ik normaal ook met 1:1 crème, dus weet niet of dat zou gaan....

Denk niet dat je alsnog wat mix toe kan voegen.

4

Esther68 schreef:

ja had eerst  een uur laten staan.. het was dat ik geen boter meer had anders had ik dat inderdaad gedaan. ben nu ondertussen wel naar de winkel geweest en ben nu een nieuwe portie aan het maken..... neem toch liever geen risico. de taart is niet voor mij zelf anders had ik het er nog wel op gegokt.. bedankt voor de reactie.

5

fruitcake schreef:
Esther68 schreef:

Ik smeer ook nooit af met de mix, maar heb het laatst uit luiheid toch gedaan met een taartje voor onszelf. Nou dat dus nooit meer. Het ging niet smelten, maar het taartje was gewoon veel minder strak en stevig en leek ook wat in te zakken (vulling kwam "naar buiten").

ik gebruik altijd de mix. vind hem erg lekker en heb (naar mijn mening ) strakke taarten. maak jij hem gewoon 1 op 1 dan ?

Maar even on topic, als vulling zou ik het wel gebruiken denk ik, maar om af te smeren met zoveel water er in dus niet. Dijkjes doe ik normaal ook met 1:1 crème, dus weet niet of dat zou gaan....

Denk niet dat je alsnog wat mix toe kan voegen.

ik ben nu maar nieuwe aan het maken. maar toch bedankt voor de reactie