1

Onderwerp: mijn allereerste battenberg-cakes

sinds ik er een foto van zag, kreeg ik ze niet uit mijn hoofd... dus dit weekend heb ik me eraan gewaagd:
rechts poging 1, met framboze en myrtille kleur, met omhulsel van lila suikerfondant.
links poging 2, met oranje en botanisch groen, met omhulsen van witte kokosmarsepein.
Als 'lijm' gebruikte ik pure chocoladeganache...

http://www2.picturepush.com/photo/a/12106700/640/12106700.jpg

2

Re: mijn allereerste battenberg-cakes

ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoord,

maar ze zien er goed/ erg leuk uit!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

ik heb het ook nog noot gezien,
je mag het recept hier wel zetten ben benieuwd hoe het moet en of het niet een heel gedoe is

Maar ze zien er goed uit :D

4

was zo een rare naam ik moest t ff bekijken, leuk idee, best simpel lijkt mij maar ziet er doenerig uit dan het is, hoop ik  ;)

Taart Smakelijk is de naam

5

@chan1985: een vast recept is er volgens mij niet, het is het concept denk ik. In elk geval, ik heb het me simpel gemaakt, want de  cake is gewoon cakemix van Aveve (boerencake, omdat dit lekker vast is, want ik had anders schrik dat die reepjes cake zouden breken). En die heb ik gebakken met een kleurtje door, en daarna versneden (horizontaal met zo'n taartensnijder, vertikaal met een groot mes) in reepjes van ongeveer 1 op 1 cm. En dan dus aan elkaar plakken met chocoladeganache (simpele: versneden pure chocolade laten smelten in beetje kokende room). En rondom ngl wat ik nog in huis had (in deze dus een pakje suikerfondant en mijn laatste kokosmarsepein).

Los van het bakken van de cake heb ik ongeveer een uurtje per cake gewerkt (met een pauze want ik heb de cake met chocolade een uurtje in de koelkast gezet zodat die chocolade goed hard was voor ik hem omhulde). Qua smaak heb je dus gewoon je cake met een dun laagje pure chocolade tussen (sowieso lekker), en errond kies je zelf hé (ik heb ook foto's gezien met botercrème, maar daar werk ik niet zo graag mee)

6

Mooi ziet dat er uit als je zo'n cake aansnijd.