chan1985 schreef:lekker zeg, wat is het recept? en is dat pavlova?
Het is de Vatel-taart van Rudolph van Veen. Recept vind je op 24 kitchen, Rudolphs Bakery. Maar wees gewaarschuwd, het wemelt er van de lekkere recepten! Het is een hazelnootschuimbodem, eiwit met hazelnoten en suiker. Dus zelfde principe als een pavlova maar de pavlova's die ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn een stuk dikker en daardoor meer taai van binnen. Ook niet te versmaden!
mamski schreef:Dat ziet er errug lekker uit yes
Wordt het schuim niet zacht, een beetje is ook de bedoeling denk ik anders is het niet te snijden.
Omdat hij in de vriezer gaat na het maken wordt het schuim niet te zacht, klein beetje maar tijdens ontdooien. Maar daardoor is hij idd gemakkelijk te snijden. Maar het blijft wel schuim hè... krummelt altijd een beetje
Heerlijk, die kruimels
corey schreef:Heel mooi je bodems...mij lukt het niet om ze mooi te krijgen.
Heb al de tips gekregen om het met een spuitmondje te doen..voorheen deed ik dat gewoon met een lepel....
Mag ik vragen hoe jij dat hebt gedaan?
Ik gebruik idd een spuitzak waar ik de punt van afknip. En tevoren heb ik een cirkel op het bakpapier getekend. Aan de onderkant zeg maar... Is tip van de chef, werkt heel prettig
Excuses voor late reacties, heb het iets te druk gehad de afgelopen weken, hihi.
Let them eat cake (Marie Antoinette).
Groetjes, Melissa