1

Onderwerp: Weer eens wat anders.

Althans, in mijn keuken.

Een leuke afwisseling met de fondant/marsepein taarten die niet snel van toneel zullen verdwijnen want die zijn toch echt te leuk om te maken! Maar, helemaal hooked on Rudolphs Bakery begonnen aan deze Vatel-taart.
Morgen proeven! Zucht.... nog minimaal 10 uur te gaan....  :P

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MFQSMSTH-G.jpg

Let them eat cake (Marie Antoinette).
Groetjes, Melissa

2

Re: Weer eens wat anders.

Oh wow zeg, ziet er prachtig uit ;) zal vast ook zo smaken :D

3

Mmmmm.... wat ziet dat er lekker uit, zelfs voor 8 uur in de ochtend. En hij is heel mooi geworden. Geniet er lekker van vandaag!

Tieneke

4

lekker zeg, wat is het recept? en is dat pavlova?

5

Dat ziet er errug lekker uit  :Y

Wordt het schuim niet zacht, een beetje is ook de bedoeling denk ik anders is het niet te snijden.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

6

geweldig goed gelukt,  heb toevallig gezien dat
hij dit maakte maar je hebt het zelfs mooier gemaakt.
Het lijkt me alleen een beetje moeilijk snijden.

7

Wat leuk! Ik heb toevallig de aflevering van de week gezien en ik moet zeggen, je hebt hem perfect nagemaakt! Hoop dat hij erg lekker smaakt :D

Hè die zag ik van de week bij Rudolp...
mooi hoor.

9

Lekkerrrrrrrrrrrrr!  :9

Taart Smakelijk is de naam

10

Heel mooi je bodems...mij lukt het niet om ze mooi te krijgen.
Heb al de tips gekregen om het met een spuitmondje te doen..voorheen deed ik dat gewoon met een lepel....

Mag ik vragen hoe jij dat hebt gedaan?

11

chan1985 schreef:

lekker zeg, wat is het recept? en is dat pavlova?

Het is de Vatel-taart van Rudolph van Veen. Recept vind je op 24 kitchen, Rudolphs Bakery. Maar wees gewaarschuwd, het wemelt er van de lekkere recepten! Het is een hazelnootschuimbodem, eiwit met hazelnoten en suiker. Dus zelfde principe als een pavlova maar de pavlova's die ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn een stuk dikker en daardoor meer taai van binnen. Ook niet te versmaden!

mamski schreef:

Dat ziet er errug lekker uit  yes

Wordt het schuim niet zacht, een beetje is ook de bedoeling denk ik anders is het niet te snijden.

Omdat hij in de vriezer gaat na het maken wordt het schuim niet te zacht, klein beetje maar tijdens ontdooien. Maar daardoor is hij idd gemakkelijk te snijden. Maar het blijft wel schuim hè... krummelt altijd een beetje  :P Heerlijk, die kruimels :9

corey schreef:

Heel mooi je bodems...mij lukt het niet om ze mooi te krijgen.
Heb al de tips gekregen om het met een spuitmondje te doen..voorheen deed ik dat gewoon met een lepel....

Mag ik vragen hoe jij dat hebt gedaan?

Ik gebruik idd een spuitzak waar ik de punt van afknip. En tevoren heb ik een cirkel op het bakpapier getekend. Aan de onderkant zeg maar... Is tip van de chef, werkt heel prettig  :Y

Excuses voor late reacties, heb het iets te druk gehad de afgelopen weken, hihi.

Let them eat cake (Marie Antoinette).
Groetjes, Melissa

12

Oh bah, dat ziet er veel te lekker uit. Mooi gedaan. :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!