1

Onderwerp: Help! Merengue boter creme schift!

Hallo,

Ik heb nu al 2 keer de meregue boter creme gemaakt van het recept van deze site, hij word echt heel mooi en lekker, ik volg alle tips van het filmpje en het recept goed op maar mijn probleem zit erin als ik het niet meteen gebruik.
Ik heb het een nacht in de koelkast gehad en wil het de volgende dag gaan gebruiken en mix het even door om het wat zachter te maken en hij word helemaal klonterig en nat  :( alsof ie is geschift.

Wat doe ik verkeerd? Mag je het niet meer mixen? Vanmorgen heb ik het snel weer opnieuw gemaakt en er (vers) ook meteen de kleurstof doorgedaan (met de hand gemixt) en er hele mooie rozen mee gespoten (helaas had ik nu niet genoeg ingredienten meer in huis voor genoeg creme en de taart helemaal te bedekken maar volgende keer beter...
maar zou het ook zo graag willen bewaren en er dan ook nog steeds iets mee kunnen.

Tips alsjeblieft!!!

Groetjes Lenicka

2

Re: Help! Merengue boter creme schift!

Even wat langer mixen!

3

Langer mixen helpt volgens mij nooit als iets geschift is...

4

Heb je het direct vanuit de koelkast gemixt? Ik laat het altijd eerst op kamertemperatuur komen en ga dan mixen. Het lijkt dan een beetje te gaan schiften maar als ik blijf mixen komt het helemaal goed.

5

Ik heb het een half uur ongeveer uit de koelkast laten staan en heb het toen heel even gemixt. Hoe het er uit zag kon volgens mij echt niet meer goed komen, de hele structuur was eruit

6

Als het in de schift zit ....klein beetje verwarme  en weer flink opkloppen...steeds klein beetje verwarmen. Doe jd in een keer te veel heb je een slappe zooi.

Komt allemaal weer goed

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

Volgens mij is het ook een kwestie van langer mixen.

Ik doe wel eens een warme vochtige doek om de metalen kom van mijn mixer, terwijl die mixt. Dat helpt goed tegen schiften als je twee ingredienten bij elkaar probeert te mixen die verschillend van temperatuur zijn. Maar nog niet geprobeerd bij merengue bc  :o

8

Idd een beetje bain-marie opwarmen en mixen en dan komt het goed.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

9

Bedankt allemaal! De volgende keer toch maar wat meer geduld hebben en langer mixen i.p.v. alles in de prullenbak kieperen  :D

10

leniekje schreef:

Bedankt allemaal! De volgende keer toch maar wat meer geduld hebben en langer mixen i.p.v. alles in de prullenbak kieperen  :D

oh wat zonde!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

11

Vandaag ook gehad, ik ben inderdaad blijven mixen. Wilde opgeven, maar gelukkig niet gedaan, want opeens kwam het weer goed! Dus zonde, maar volgende keer gewoon doorzetten! :-)