1

Onderwerp: Eerste strik, 75 jaar en forum jubileumtaartje

Voor het eerst eens wat gefröbeld met tylose. Leuk spul! Dus voor de verjaardagstaart van dochter werd het een strikkentaart en voor ons pap een rechtopstaande 75. Voor de megameet van mijn forum een lastminute verjaardagstaart gemaakt. De "huiskleuren" van dat forum zijn lila en paars, maar dat viel niet mee om te mengen. Iemand tips om mooi lila en paars te mengen. Ik zal eens kijken welke kleurstoffen ik heb...

http://i237.photobucket.com/albums/ff192/mamvanvier/Facebook/Mobile%20Uploads/58209_470589926311349_2065464859_n.jpg
http://i237.photobucket.com/albums/ff192/mamvanvier/Knutselhoekje/773768_476376419066033_359548794_o.jpg
http://i237.photobucket.com/albums/ff192/mamvanvier/Facebook/Mobile%20Uploads/554351_476840242352984_1416951984_n.jpg

2

Re: Eerste strik, 75 jaar en forum jubileumtaartje

oh,  :o knopje bleef hangen op de ipad geloof ik...ik heb andere berichten even leeggemaakt en gemeld!

3

Haha, het trekt wel de aandacht!  :)
Leuke taarten. De 75 vind ik mooi gemaakt.

As a wise women taught me: ''beg, steal and borrow!'' So everyone hold on to your cake ideas because I'm coming! haha Just kidding.

4

Zijn erg leuke taarten geworden. Maar tylose, leuk spul: die keer dat ik er een strik van wilde maken is het echt fout gegaan. Volgens de beschrijving gebruikt, maar toen ik het fondant wilde verwerken was het gewoon taai, en eigenlijk onbruikbaar... :( K heb toen dus 2x opnieuw geprobeerd, 1x tylose toevoegen en gelijk tot strik verwerken (werd weeeer taai en onbruikbaar... :(   :mad: ) en toen maar gewoon alleen fondant gebruikt en dat uit laten harden, toen was de strik wel erg mooi... Dus ben benieuwd hoe jij het met de tylose gedaan hebt (en of ik wat fout deed)
wat het paarse en lila kleuren betreft: mijn man  O-)heeft me ooit een link gestuurd met daarin een schema hoe je welke kleur krijgt... Ik zal kijken of ik hem weer terug kan vinden, dan geef ik hem wel even door....

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

5

Bedankt voor de feedback...

Ik gebruik eigenlijk altijd marsepein, maar heb voor de strik fondant met een mespuntje tylose gemengd. En gelijk verwerkt inderdaad. Ging prima. Ong. 4 dagen laten uitharden en toen in elkaar gezet met glazuur. De 75 heeft eigenlijk te kort tijd gehad om uit te harden, dat kun je ook wel een beetje zien, in elkaar gezakt.

6

mamvanvier:
d&v als in dragen en voeden ?
ben jij dan degeen die eigenlijk mamvanvijf is?

poeh een tijd niet op d&v geweest, moeten doeken enzo gaan verkopen en dat wil ik eigenlijk nog niet.
dragen doen we zelden voeden gaan we stug mee door, hihi
(dl=4 zl=2)

Ik vind de kleurcombi van 75 jaar echt heel mooi,
verder netjes en mooie strik.

7

Nee, bij mij zijn het er echt maar vier gebleven :D dragen&voeden forum klopt. En mijn jongste is al 6, maar ik ben er toch blijven hangen als modje. En er is een aantal doeken die ik uit sentiment toch maar bewaar. Wie weet draag ik er ooit mijn kleinkinderen wel in  :cool:

Bedankt voor je reactie, ik vond het lastig, een taart voor opa, maar lichtlauw met zilver was een goede keuze.