1

Onderwerp: Bitterkoekjes recept.

Beste allemaal:)
Help wie kan mij helpen met een goed recept voor bitterkoekjes.
Graag alleen met gepelde amandelen en geen bittere amandelen evt met amandelextract.
Heb verschillende recepten gegoogled maar of ze worden te hard of de smaak is super maar het heeft geen bodem dus alleen een kapje haha.
Wil ze graag voor petit fourtjes gebruiken( opgespoten koekjes)
Wie o wie is mijn reddende engel haha.
Alvast bedankt groetjes chantal

2 Laatst bewerkt door claudia76 (29-01-2013 09:50)

Re: Bitterkoekjes recept.

bij 24 kitchen van Rudolf van Veen staat een recept heb hem laatst zelf gemaakt waren lekker, alleen die van mij was met teveel eiwit, daardoor liepen ze uit.

3

Beste claudia kan ik dat google??? Thanks iig

4

Ik meld je even bij de moderators, want je staat in de verkeerde rubriek. Als ze je verhuizen, krijg je ongetwijfeld meer reacties op je vraag. Succes!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

5

Thanks icehorse

6

hoi Jaydenmike
ik heb even het recept voor je opgezocht van 24 kitchen ( rudolphs bakery) ik hoop dat je er iets aan hebt.

Ingrediënten

150 g amandelen
150 g poedersuiker
2 eiwitten
1 scheutje bitter amandelextract ( amaretto )

Verwarm de oven voor 190 ºC.
Maal de amandelen met de suiker en het eiwit tot een glad beslag. Breng op smaak met een scheutje amaretto. Schep het beslag in een spuitzak met een gladde spuitmond. Spuit doppen op een met bakpapier beklede bakplaat. Druk de pieken van het beslag iets plat met een natte vinger. Bak de koekjes in circa 10 minuten goudbruin en gaar.

eet smakelijk

7

BITTERkoekjes bestaan in principe altijd gedeeltelijk uit BITTERE amandelen... daarom heten ze zo ;-)

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

8

Move to ~> Bakken & vullen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

lizzl schreef:

BITTERkoekjes bestaan in principe altijd gedeeltelijk uit BITTERE amandelen... daarom heten ze zo ;-)

Dat weet ik.
Maar bittere amandelen zijn niet zo goed voor je en al helemaal niet voor kids.
Loop dus liever het risico niet maar iig bedankt.

10

Pooh schreef:

Move to ~> Bakken & vullen

Thanks;)

11

dribbeltje schreef:

hoi Jaydenmike
ik heb even het recept voor je opgezocht van 24 kitchen ( rudolphs bakery) ik hoop dat je er iets aan hebt.

Ingrediënten

150 g amandelen
150 g poedersuiker
2 eiwitten
1 scheutje bitter amandelextract ( amaretto )

Verwarm de oven voor 190 ºC.
Maal de amandelen met de suiker en het eiwit tot een glad beslag. Breng op smaak met een scheutje amaretto. Schep het beslag in een spuitzak met een gladde spuitmond. Spuit doppen op een met bakpapier beklede bakplaat. Druk de pieken van het beslag iets plat met een natte vinger. Bak de koekjes in circa 10 minuten goudbruin en gaar.

eet smakelijk

Hartstikke bedankt dribbeltje

12

Hoi,

Ik heb ze ook zonder de bittere amandelen gemaakt, maar wel met amandelextract en smaakte echt lekker alleen 2 eiwitten waren bij teveel, anderhalf was genoeg geweest.

Succes met bakken

13

Jaydenmike schreef:
lizzl schreef:

Dat weet ik.

als je ze gewoon bakt is er niks aan de hand hoor anders zou iedereen doodgaan van bitterkoekjes...

14

claudia76 schreef:

Hoi,

Ik heb ze ook zonder de bittere amandelen gemaakt, maar wel met amandelextract en smaakte echt lekker alleen 2 eiwitten waren bij teveel, anderhalf was genoeg geweest.

Succes met bakken

Thanks claudia

15

misschien dat je inplaats van amandelen amandelmeel kunt gebruiken
ik heb dat van het merk terrasan, gekocht bij de goudsbloemwinkels en maak daar gevuld speculaas mee
en ik moet zeggen dat smaakt geweldig, dus misschien is het een goed alternatief

16

Thanks dribbeltje moet ik alleen ff kijken hoeveel meel op hoeveel suiker maar heb nog 1 kilo amandelen staan dus dat gaan we eerst proberen thanks

17

etmc schreef:
Jaydenmike schreef:
lizzl schreef:

Dat weet ik.

als je ze gewoon bakt is er niks aan de hand hoor anders zou iedereen doodgaan van bitterkoekjes...

Ik volg mn eigen gevoel ze zijn niet voor niks een tojdje verboden geweest in nederland

18

etmc schreef:
Jaydenmike schreef:
lizzl schreef:

Dat weet ik.

Ik volg mn eigen gevoel ze zijn niet voor niks een tojdje verboden geweest in nederland

19

ja dat begrijp ik maar banketbakkers en scholen gebruiken ook n gedeelte bittere amandelspijs en dat gaat toch ook niet fout

20

etmc schreef:

ja dat begrijp ik maar banketbakkers en scholen gebruiken ook n gedeelte bittere amandelspijs en dat gaat toch ook niet fout

I now misschien iets teveel op internet gelezen over gevolgen van bittere amandelen als ik ze voor mijzelf zal bakken is er niks aan de hand maar heb ook 2 hele kleine kindjes die koekjes ook lekker vinden. En met essence zijn ze ook heerlijk meid