1

Onderwerp: Ervaring met de macaron mat van Lekue gevraagd!

Dag medebaksters,

Ik heb nu 1x macarons gemaakt en dan was een fiasco maar ik zou het graag opnieuw willen proberen, nu zag ik een macaron kit op internet van het merk ,,Lekue,, heeft iemand deze set en wat zijn de ervaringen?

http://www.lekue.be/en/kit-macaron-3000001

Liefs Ivy

2

Re: Ervaring met de macaron mat van Lekue gevraagd!

Ik ken hem niet maar lees even mee, is wel een prijzig matje.
Tot nu toe gaat het me redelijk af uit de vrije hand maar met mat zal het wat makkelijker zijn denk ik.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

3

Ik heb zo een mat bij de blokker zien liggen voor 10 euro.... Niet meegenomen... Zo te zien een koopje dus....

4

Ik heb de mat van lekue, 1x gebruik nog geen succes. Wel mooie rondjes, gelijke groot, maar nog geen mooi voetje.
Ik blijf oefenen op het beslag.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

5

Ik ben het met mijn voorgangster eens. Als je het beslag niet goed kunt krijgen, helpt de mat ook niet. Ik heb hem wel, maar op de bakplaat kreeg ik veel mooiere voetjes en barstte de boel ook niet. Maar.... dat kan veel met het beslag te maken hebben en niets met de mat. Ik zou eerst tijd investeren in goed beslag, voordat je de mat koopt.

Tieneke

6

ik ben van plan binnenkort macarons te gaan maken, maar ik wilde gewoon op bakpapier rondjes tekenen ( met een uitsteeker) dat lijkt me een stuk goedkoper. of had je dat ook al geprobeerd?

7 Laatst bewerkt door spidygirl (27-01-2013 10:09)

op bakpapier rondjes tekenen werkt prima
stuk goedkoper dan een mat
maar dan moet je beslag dus wel perfect zijn.
als je beslag loopt ....heben de rondjes ook weinig zin.
maar dan zullen ze bij zó'n mat ook niet binnen de rondjes blijven

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

8

Ik heb ALLEEN de mat van Lekue gekocht voor ik dacht 19 euro. Beslag doe ik in een spuitzak. De mat heb ik pas een keer gebruikt  dus nog niet echt veel ervaring.

Ik heb bij Xenos ook een macaron gezien dacht voor rond de 7 euro dus die kan je ook proberen en dan kijken of het wat is?

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

9

Ik heb die mat (in Parijs gekocht :) ) en nog maar 1x macarons gemaakt. Het vereist wel enige oefening. De macarons werden wel ongeveer even groot en waren best goed gelukt voor de eerste keer, maar de hoeveelheid beslag maakt net zo goed uit als het met getekende rondjes zou doen. Ik zou hem weer gebruiken als ik weer macarons zou maken, maar het is geen must.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

10

Iedereen onwijs bedankt voor de reacties, wat een hoop ook!

Ik ga er even goed over nadenken of ik deze mat zal gaan aanschaffen of idd rondjes tekenen op bakpapier of eerst een goedkope mat gaan gebruiken ...  :9

11

weet niet of jullie dat ook doen maar ik zat gister 24kitchen te kijken en daar had rudolf het er over dat het erg belangrijk is voor mooie macrons om het deeg als het gespoten is ongeveer 3 uur te laten drogen voor je het gaat bakken

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

Met deze macaronmat van lekue maak je absoluut mooie macarons qua vorm maar het lukt me wisselend om macarons met mooi voetje te maken. Toch lukte het me laatst met het recept van Meentje dat in dit topic staat wel goed.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=215316

https://lh6.googleusercontent.com/-Axhr-CzqFHw/UObbdCfDQJI/AAAAAAAADEY/PtjMzox_URg/s1173/DSC_0909.JPG

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

13 Laatst bewerkt door djehr (27-01-2013 20:29)

sugar100 schreef:

...
Ik heb bij Xenos ook een macaron gezien dacht voor rond de 7 euro dus die kan je ook proberen en dan kijken of het wat is?

Deze heb ik ook gezien maar de mat is kleiner. Je kunt er maar 12 rondjes op spuiten  :s

spidygirl schreef:

...
maar dan moet je beslag dus wel perfect zijn.
als je beslag loopt ....heben de rondjes ook weinig zin.
maar dan zullen ze bij zó'n mat ook niet binnen de rondjes blijven

ja hoor, dat is juist het fijne van de mat. De rondjes hebben een klein opstaand randje waardoor ze niet uit kunnen lopen.

Ik heb de mat ook en ben er erg enthousiast over. Ik vind het altijd moeilijk om gelijke rondjes te spuiten en met de mat gaat dat perfect. Ik heb niet de set gekocht maar alleen de mat. inderdaad prijzig (€19,95) maar heb er nog geen spijt van:

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/524326_466331636720125_230555351_n.jpg

En ik gebruik ook het recept van Meentje

14

djehr schreef:

ja hoor, dat is juist het fijne van de mat. De rondjes hebben een klein opstaand randje waardoor ze niet uit kunnen lopen.

Ik heb de mat ook en ben er erg enthousiast over. Ik vind het altijd moeilijk om gelijke rondjes te spuiten en met de mat gaat dat perfect. Ik heb niet de set gekocht maar alleen de mat. inderdaad prijzig (€19,95) maar heb er nog geen spijt van:

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/524326_466331636720125_230555351_n.jpg

Hoelang laat jij de macarons drogen?

15

Minimaal 1 1/2 uur, maar is ook een beetje afhankelijk van de luchtvochtigheid in huis. Je moet gewoon even voelen. Als ze voldoende gedroogd zijn dan kun je met je vinger de macaron aanraken zonder dat er een klodder beslag aan je vinger blijft zitten

16

Oh jha en weet iemand of je amandelmeel kan kopen bij de Makro of de Sligro en wat het daar kost?

Heb het zelf 1x gekocht bij een gezondheids winkel en dat was best wel duur....

17 Laatst bewerkt door Henriette34 (27-01-2013 22:10)

Sligro

Prijs weet ik niet meer, best grote zak, maar amandeelmeel is redelijk prijzig.
Ligt bij de pindas

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

18

inderdaad...amandelmeel is vrij prijzig  :s

19

ik had amandelmee gekocht bij de toko... 1,50 voor 100 gram dacht ik

20

ik heb hem ook, en is voor mij de enige manier om fatsoenlijke macarons te krijgen qua vorm, ik bene r heel happy mee!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

21

Ivy84 schreef:

Oh jha en weet iemand of je amandelmeel kan kopen bij de Makro of de Sligro en wat het daar kost?

Heb het zelf 1x gekocht bij een gezondheids winkel en dat was best wel duur....

Ik koop amandelen (en hazelnoten) bij de turkse winkel en maal ze zelf.

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

22

Diverse keren macarons gebakken en ze lukken eigenlijk best aardig. Alleen bakken ze telkens hol... Iemand een tip om dit te voorkomen?

23

djehr schreef:

Mag ik vragen waar je de mat hebt gekocht? En kun je me vertellen wat de afmeting is?
Alvast bedankt!
Groetjes,  Paula

24 Laatst bewerkt door Paula66 (07-11-2013 02:59)

Oeps, dubbel...

25

bij bol.com maar die heeft hem niet meer. Was toen €19,95
Hij is 30 x 40 cm