Onderwerp: muziektaart: graag feedback en tips
Hallo allemaal,
Onderstaand de muziektaart waar ik het eerder (met de vraag welke vulling voor chocoladebiscuit) al over had.
Dit was de eerste taart waarbij ik de hoogte in ben gegaan, en niet alles plat op de taart ligt.
Het lied is opgeschreven met een eetbare inkt-stift en is de bladmuziek van "happy birthday to you".
K vind hem ergens wel leuk, maar hen nogsteeds het idee dat er iets mist. Gisteravond (toen ik de taart al klaar had verklaard) was ik er nogsteeds onrustig over, er miste iets. uiteindelijk heb ik om 10 uur nog kleine muzieknootjes uitgesneden en die op de taart gelegd als decoratie, opvulling, versiering... Werd het wel beter van, maar nog steeds het idee dat er iets net klopt aan de taart. Dus graag feedback hierover.
Verder een paar vragen:
- Hoe zorg ik dat het karton wat ik onder de taart heb mooi blijft? Ik heb het er al onder als ik de taart ga bekleden.
- Ik heb nu een losse rand en bovenkant, maar zoals jullie op de foto kunnen zien sluit het niet overal helemaal mooi aan. Hoe kan ik dat in de toekomst aanpakken zodat het wel mooi strak is. Afwerken met een randje is denk ik niet altijd mooi...
- Hoe kun je stokjes ed mooi met fondant afwerken. De steunen van de lessenaar heb ik gemaakt van rietjes met lange sateprikkers en dan dubbelgevouwen, en een korte sateprikker als tussensteun, maar het bekleden was ronduit een crime, en vind ik ook niet mooi geworden. Dus graag tips over steunen en bekleden van dunne dingen....
Ik hoor graag van jullie.....
Alvast bedankt!!

want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

) even op z'n kop te zetten en er een nieuw karton onder te doen, maar dat durfde ik niet aan...
.