Onderwerp: Een sneeuwluipaard? Ja, makkie, toch!
zei mijn zoon toen hij zijn bestelling plaatste.
Het was OF een sneeuwluipaard-taart, OF een Gandalf-in-gevecht-met-de-Balrog-in-de-grotten-van-Moria-taart. En uiteraard met boetseersels. Ja joh. Makkie. Doet ik wel ff.
Ik heb nog geprobeerd te onderhandelen met een onderwatertaart, maar dat was geen optie. Dus. Nog maar net een tiener en nu al praatjes!
Het is uiteindelijk een sneeuwluipaardtaart geworden.

Het is een machtige chocoladecake, dus maar een keer gevuld: met aardbeien. Afgesmeerd met pure ganache.
Weet iemand een manier om te voorkomen dat fondant boetseersels "inzakken"? Als ik grotere, zittende boetseersels maak (zoals de grote luipaard en in het verleden een giraffe) krijgen ze altijd zulke dikke billen. Ik laat het lijf eerst drogen voordat ik hoofd en poten enzo doe, maar ik moet het wel staand laten drogen zodat het niet plat aan een zijkant wordt (volgen jullie me nog?) en dan zakt het toch een beetje in. Heel frustrerend
Is de enige oplossing voor grotere maten iets anders te gebruiken dan fondant met tylose?

moet toch wel een uitdaging blijven toch? 
Lijkt me wel heel leuk ooit een LOTR taart te maken, maar dan liever niet dat gevecht. Ik weet niet, een leuk schattig hobbithuisje ofzo