1

Onderwerp: Koekjes bakken

Hoi allen,

Ik word binnenkort tante! :lol:
Ter ere daarvan maak ik geboortekoekjes. De koekjes ga ik versieren met fondant en marsepein. Nou wil ik dat de fondant, ronde vorm, precies mooi past op de koekjes die ik zal bakken.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de koekjes zo min mogelijk rijzen en dus niet vervormen tijdens het bakken, zodat je geen rand ziet als ik de fondant erop plaats?

Heeft er iemand een handige tip of een recept??

Alvast erg bedankt! :)

2

Re: Koekjes bakken

Ik heb zelf nooit koekjes gebakken, kan je dus niet helpen.
Maar ik heb je wel even gemeld, je hoort in een andere rubriek thuis (kan je zelf niet veranderen, dat wordt voor je gedaan).
Zal zo even zoeken of ik wat handige topics voor je kan vinden.

Veel bakplezier!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

3

Je plaatste je berichtje verkeerd......
Ik heb je even gemeldt bij de modjes.

Maar van harte gefeliciteerd met het tante worden.

Ik heb trouwens aangekondig met mijn zwangerschap met rompertjes als koekjes en toen blauw/roze met marsepein erop gedaan en tekst : opa/oma/oom/tante

Ik volg recept uit boek van de koekenbakkers en die rijzen goed en er hoeft niks extra's aan toe te voegen dacht ik.

Succes met bakken.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

Hoi allen,

Ik word binnenkort tante!  :D
Ter ere daarvan maak ik geboortekoekjes. De koekjes ga ik versieren met fondant en marsepein. Nou wil ik dat de fondant, ronde vorm, precies mooi past op de koekjes die ik zal bakken.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de koekjes zo min mogelijk rijzen en dus niet vervormen tijdens het bakken, zodat je geen rand ziet als ik de fondant erop plaats?

Heeft er iemand een handige tip of een recept??

Alvast erg bedankt!  :thumb:

5

Probeer de zoekfunctie eens: 'tips koekjes' in de rubriek bakken en vullen en er komt een hele lijst met topics die hier over gaan!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

6

Een uurtje in de koelkast voor het bakken, zo houden ze mooi hun vorm.

7 Laatst bewerkt door Tante Tien (24-01-2013 06:49)

Kijk bij de recepten hiernaast en dan de suikerkoekjes. Die vervormen echt niet.
Gebruik geen bakmat om je koekjes te bakken, maar gewoon bakpapier op de bakplaat. Mijn bakmat gaat altijd golven door de warmte in de oven en dan golven je koekjes leuk mee.

Tieneke

8

200 gram suiker
200 gram boter
1 ei
400 gram bloem
Deeg 60 minuten in de koelkast laten rusten, dan koekjes maken en ongeveer 10 minuten bakken op 180 graden

Loopt gegarandeerd niet uit!

9

een koek recept nemen waar GEEN bakpoeder in zit

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

10

[MOVE] --> Bakken & Vullen

En na het verplaatsen heb ik je topics samengevoegd.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86988

verschillende koekrecepten die mooi van vorm blijven én veel tips over het bakken van koekjes  :)