1

Onderwerp: Mijn eerste macarons

Voor het eerst macarons gebakken. Zijn best goed gelukt. Nu nog proberen om allemaal gelijke rondjes te krijgen en dat valt nog niet mee :o
http://i46.tinypic.com/wbxkev.jpg
http://i50.tinypic.com/2iufihd.jpg

2

Re: Mijn eerste macarons

nou die zijn heel goed gelukt! super

Ze zien er heerlijk uit!

groetjes, Karin

4

mmmmmmm

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

5

tip voor gelijke rondjes:  teken op de achterkant van je bakpapier allemaal rondjes...dan weet je precies hoe groot je moet spuiten.

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

:thumb: mooi hoor! Welk recept heb je gebruikt?

I never met a calorie I didn't like....

Jeetje wat zijn ze mooi!!!!!!
Sluit me bij mijn voorgangster aan, hoe en wat heb je gedaan? Ik heb twee mislukte pogingen gehad hahaha durf niet meer *grijns*

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

8

Hee das super goed! Mooie kleurtjes heb je gemaakt, helemaal klaar voor een babyborrel  :) Zo zagen mijn eerste macarons er echt niet uit hoor  :o er zijn ook buitenlandse sites waar je sjablonen kunt downloaden en printen, heeeeel handig! En als ze dan toch ongelijk zijn, gewoon even voor het vullen, de juiste maten macarons bij elkaar leggen, dan komt het heeeelemaal goed en ik wil wedden dat je niet kunt wachten om je volgende macarons te maken, wel weer posten hé  :)

9

IngridV_1973 schreef:

Jeetje wat zijn ze mooi!!!!!!
Sluit me bij mijn voorgangster aan, hoe en wat heb je gedaan? Ik heb twee mislukte pogingen gehad hahaha durf niet meer *grijns*

Thanksss. Dit is het recept van rudolf bakery. Was echt heel simpel.

10

spidygirl schreef:

tip voor gelijke rondjes:  teken op de achterkant van je bakpapier allemaal rondjes...dan weet je precies hoe groot je moet spuiten.

Dat is inderdaad wel even een heel handig idee :thumb:

11

spreeuwtje schreef:

Hee das super goed! Mooie kleurtjes heb je gemaakt, helemaal klaar voor een babyborrel  :) Zo zagen mijn eerste macarons er echt niet uit hoor  :o er zijn ook buitenlandse sites waar je sjablonen kunt downloaden en printen, heeeeel handig! En als ze dan toch ongelijk zijn, gewoon even voor het vullen, de juiste maten macarons bij elkaar leggen, dan komt het heeeelemaal goed en ik wil wedden dat je niet kunt wachten om je volgende macarons te maken, wel weer posten hé  :)

Hihihi Ik kan inderdaad niet wachten niet wachten om weer nieuwe te maken

Bedankt! Heb je gewoon wilton kleurstof gebruikt, en hoeveel kleurstof op hoeveel 'beslag' ?

Bij mij zijn ze tot nog toe niet gelukt :rolleyes:  maar het recept van Rudolph heb ik nog niet geprobeerd

I never met a calorie I didn't like....

13

taartenprinsesje schreef:

Bedankt! Heb je gewoon wilton kleurstof gebruikt, en hoeveel kleurstof op hoeveel 'beslag' ?

Bij mij zijn ze tot nog toe niet gelukt :rolleyes:  maar het recept van Rudolph heb ik nog niet geprobeerd

Ja heb gewoon wilton kleurstog gebruikt. Heb niet naar de hoeveelheid gekeken. Heb er net zoveel bij gedaan totdat ik de kleur goed vond

14

zijn  mooi gelukt zeg, ik heb toevallig die aflevering van rudolph gezien, heb jij ze ook 3 laten rusten.

15

Zoooo die zijn goed, van mijn eerste macarons heb ik niet eens een foto gemaakt zo slecht zagen ze eruit!!! :D

16

coby schreef:

zijn  mooi gelukt zeg, ik heb toevallig die aflevering van rudolph gezien, heb jij ze ook 3 laten rusten.

Ik was te eigenwijs en had te weinig geduld :o . Heb ze 40 min laten rusten

17

oke haha dan laat ik ze ook niet zo lang rusten denk als je ze 1 uurtje laat staan ook wel aardig is.nog een vraagje is de kleur rose gewoon rose van wilton of heb je er rood voor gebruikt,want  ik heb eens de rose gedaan en werd bovenop beige ik had ze in het midden van de oven weet niet of ze mischiens eentje onder het midden moeten hoor het graag.

groetjes coby.

18

oke haha dan laat ik ze ook niet zo lang rusten denk als je ze 1 uurtje laat staan ook wel aardig is.nog een vraagje is de kleur rose gewoon rose van wilton of heb je er rood voor gebruikt,want  ik heb eens de rose gedaan en werd bovenop beige ik had ze in het midden van de oven weet niet of ze mischiens eentje onder het midden moeten hoor het graag.

groetjes coby.

19

coby schreef:

groetjes coby.

Hihhi ik heb altijd weinig geduld met dat soort dingen.
Ik heb de pink gebruikt

20

Wauw, die zijn goed gelukt! Ik heb gisteren voor het eerst macarons geprobeerd en die zagen er echt alles behalve mooi uit!