1

Onderwerp: Taart invriezen

Hoi hoi,

Even een vraagje. Wij vieren een zondag mijn dochtertje d'r verjaardag. Nu wil ik donderdagavond het kapsel bakken, en vrijdag beginnen met vullen (bbr) en bekleden met fondant.
Eigenlijk wilde ik hem dan invriezen voor 1 dagje, maar moet dan heel creatief worden met de inhoud van mijn vriezer.
Nu is mijn vraag: Kan ik de kant en klare taart in een taartdoos ook bewaren in de schuur, aangezien dat het toch nog steeds onder nul is, en dat de komende dagen ook nog blijft. Of is dat niet hetzelfde?

Alvast bedankt!

2

Re: Taart invriezen

je zou het denken
alleen de temperatuur is wel onder nul maar het vriest  niett hard genoeg om de hele taart te bevriezen het midden zal dus niet bevriezen ,daarom denk ik dat je hem beter in de diepvriezer kan doen

3 Laatst bewerkt door yess7 (23-01-2013 08:28)

Oke bedankt.
En eruit laten is te lang denk hey?
Dan moet ik toch creatief gaan inladen. :s

4

dat denk ik wel weet niet waar je mee gaat vullen ,en ik zou het risico niet willen lopen

5

goedenmorgen

heb je geen mogelijk heid dan om hem zaterdag te maken?
1 dag invriezen is ook lastig ..hij moet er natuurlijk ook optijd weer uitgehaald worden om te ontdooien

ik ben zelf voorstander van vers , maar heb 1 x op verzoek een taart op vrijdag afgeleverd die voor zondag was.

ik heb er bij gezegd dat het op eigen risico was ...
gevuld met een veilige vulling dus creme en jam .
ze hebben hem zondag dus aangesneden en ze vonden hem verrukkelijk.

dus het kan wel
als je een andere vulling hebt met bv room dan kan het natuurlijk niet
dus misschien gewoon goed inpakken en in de koeling laten

en de laagjes taatbodem lekker tremperen zodat ie niet uitdroogt.

succes!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

6

Als iets eenmaal diepgevroren is, dan zal het wel bevroren blijven, indien het in een ruimte komt waar het onder 0 is voor een poosje. Dus misschien iets uit de vriezer halen, en in de koude schuur leggen en dan de taart in de vriezer, zodat ie tot in de kern kan bevriezen?
En je moet hem toch weer 24 uur van tevoren uit de vriezer halen om te ontdooien, dus dan kan de rest weer terug.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

En je moet hem toch weer 24 uur van tevoren uit de vriezer halen om te ontdooien,

dus heeft het denk ik weinig zin om de taart voor 1 dag in te vriezen

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

8

Ik zou 'm niet invriezen. Voordat de taart helemaal ingevroren is moet deze er al weer uit  ;) . Ik begin trouwens regelmatig 2 dagen van tevoren met een taart. Ligt eraan hoe deze gederoreerd wordt en/ of een stapeltaart is. Anders red ik het niet. Ik moet er wel bij zeggen dat ik eigenlijk altijd een cremevulling gebruik. Met een roomvulling vul ik het liefst zo laat mogelijk. De taart wordt ook altijd de dag dat deze opgehaald wordt opgegeten. Heb trouwens wel eens een test gedaan hoe lang de taart nog lekker blijft. Een taart met cremevulling en vlaaivulling gemaakt waarvan ik elke dag een stukje at. Pas na een dag of 4-5 werd de smaak minder. Wel in de koelkast bewaard trouwens.

9

Het probleem is dat ik zaterdag moet werken.
Wat voor cremevulling zou ik dan evt kunnen gebruiken?? Gewoon botercreme of iets anders?

En dan durf ik de gok wel te nemen, denk ik vrijdag maken, zondagmiddag eten. Moet kunnen, als ik het zo lees.