1

Onderwerp: vulling van een barbie taart.

ik wil voor mijn dochters verjaardag graag een barbie taart maken.maar aangezien dit mijn eerst barbie taart gaat worden weet ik nog niet goed wat ik hier voor vullig in kan doen. Het moet eingelijk niet zo'n zoete vulling worden.
En hoe kan ik deze het beste vullen, moet er nog een "kartonnetje"tussen of is dat niet nodig.

heb zelf al weel een paar stapel taartjes gemaakt maar nog nooit zoiets. Dus alle tips en trucs zijn welkom.

gr wendy

ZoZoetjesTaarten (wendyzwiep)
www.facebook.com/ZoZoetjesTaarten

2

Re: vulling van een barbie taart.

Hoi Wendy,
Wil je onder je barbie nog een taart doen? Omdat je vraagt of er een karton tussen moet. Als je dat doet dan iig. anders zakt de onderste in.

Groetjes Yvon

3 Laatst bewerkt door Esther68 (21-01-2013 08:48)

Ik bak mijn barbie in mijn Kenwood kom. Deze wordt dan net zo hoog als de benen van de barbie (incl vulling). Maar omdat deze dus zo hoog wordt doe ik er inderdaad een kartonnetje tussen. Worden anders wel hele hoge stukken  ;) . Doe wel een gat in het (dubbel) karton omdat ik er een hele barbie in steek. Weet niet waar jij je barbie in gaat bakken?
Oh ja....wel dowels gebruiken  ;)

4 Laatst bewerkt door Esther68 (21-01-2013 08:46)

2x........

5

Hoi Wendy,
Wil je onder je barbie nog een taart doen? Omdat je vraagt of er een karton tussen moet. Als je dat doet dan iig. anders zakt de onderste in.

ik wil eingelijk alleen de jurk maken.? Of hoeft er dan geen karton tussen?

6

weedepee schreef:

Hoi Wendy,

ik wil eingelijk alleen de jurk maken.? Of hoeft er dan geen karton tussen?

7

zoals Esther al schrijft, als hij erg hoog wordt dan is het miss. wel verstandig, en makkelijk voor het aansnijden om hem in het midden te snijden en een karton ertussen te doen.
En voor je vulling citroen bavarois?
Ik ga hem ook voor het eerst maken voor mijn dochters verjaardag over 2 weken. Ben benieuwd... laat je hem wel zien???
Succes

Groetjes Yvon

8

yvoline schreef:

zoals Esther al schrijft, als hij erg hoog wordt dan is het miss. wel verstandig, en makkelijk voor het aansnijden om hem in het midden te snijden en een karton ertussen te doen.
En voor je vulling citroen bavarois?
Ik ga hem ook voor het eerst maken voor mijn dochters verjaardag over 2 weken. Ben benieuwd... laat je hem wel zien???
Succes

ik ga hem dan voor safe en snij hem doormidden. Heb al spulletjes besteld voor het maken van deze taart, en de bakvorm kan ik lenen (dat scheelt wel want het is geen goedkope vorm). Mijn dochter is 31 januari jarig ze wordt 5 en wou echt heel erg graag een barbie taart, dus ja daar ontkom je dan niet aan als bak graage crea mama.

en een Foto komt goed.

9

ik zie bij verschillende taarten staan dat ze er bijvoorbeeld aaridbeienkwark tussen doen van mona, maar dit is toch te dun om er zo tussen te doen. Hoe krijg ik dit "dikker/stijver"zodat het beter er tussen blijft zitten. En moet dit dan in de koelkast bewaard worden of kan dat ook buiten de koelkast?

10

De aardbeienkwarkpudding van Mona is stijf genoeg hoor!

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

11

weedepee schreef:

ik zie bij verschillende taarten staan dat ze er bijvoorbeeld aaridbeienkwark tussen doen van mona, maar dit is toch te dun om er zo tussen te doen. Hoe krijg ik dit "dikker/stijver"zodat het beter er tussen blijft zitten. En moet dit dan in de koelkast bewaard worden of kan dat ook buiten de koelkast?

De kwark niet roeren, maar gewoon er op scheppen en voorzichtig verdelen. Het moet wel in de koelkast.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

12

De kwark niet roeren, maar gewoon er op scheppen en voorzichtig verdelen. Het moet wel in de koelkast.

kan dat wel met fondant, of is marsepein dan beter?

13

De kwark (aardbeikwarktaart pudding, NIET de yoghurt in een pot) gebruik je als vulling. Zorg dat je 1 cm binnen de rand blijft dan kan het er niet tussenuit piepen.
Afsmeren doe je met botercreme 1:1 of ganache.
Het maakt dan niet of je met marsepein of fondant werkt. Is gewoon een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur om mee te werken.

Verdwalen in zoetigheid

14

Boska schreef:

De kwark (aardbeikwarktaart pudding, NIET de yoghurt in een pot) gebruik je als vulling. Zorg dat je 1 cm binnen de rand blijft dan kan het er niet tussenuit piepen.
Afsmeren doe je met botercreme 1:1 of ganache.
Het maakt dan niet of je met marsepein of fondant werkt. Is gewoon een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur om mee te werken.

thnaks hier kan ik wat mee. Dus we gaan voor de kwark vulling.

15

Nog iets, als je het niet zo zoet wilt hebben en je wilt er ook jam bij combineren kies dan voor viervruchtenjam, die is frisser dan aardbeienjam.

Verdwalen in zoetigheid

16

Boska schreef:

Nog iets, als je het niet zo zoet wilt hebben en je wilt er ook jam bij combineren kies dan voor viervruchtenjam, die is frisser dan aardbeienjam.

dankje wel voor de tip, gaan we zeker doen. zaterdag de boodschappen doen dus dit staat zeker op mijn lijstje.
Bedankt voor de tip.

17

Hallo, ik vond in de bakschema's dat je 18 punten haalt uit de rok van de barbietaart.. Klopt dit.. Lijkt me zoveel..
Groetjes

18

Hallo, ik vond in de bakschema's dat je 18 punten haalt uit de rok van de barbietaart.. Klopt dit.. Lijkt me zoveel..
Groetjes

19

Louella schreef:

Groetjes

Dat klopt wel hoor  :Y. De taart is immers veel hoger dan een gewone taart.
Ik had hem van de zomer 6-laags gevuld en haalde er makkelijk 20 punten uit.

Verdwalen in zoetigheid