1

Onderwerp: hoeveelheden achter op de funcake zak

hoi

ik ga voor het eerst met funcake bakken en achter op de zak staat bv 46 ml water hoe doe je dit? kan iemand mij helpen

Re: hoeveelheden achter op de funcake zak

ik weeg het af op mijn (digitale) keukenweegschaal...

3

1 ml water is 1 gram............afwegen dus  ;)

4

dank jullie dames

5 Laatst bewerkt door Isanne (26-10-2014 23:54)

...

6

Ik heb een injectiespuitje bij de apotheek gekocht (€0,25 geloof ik).  Dat werkt preciezer dan afwegen omdat de meeste weegschalen wel een afwijking van 1 of 2 gram hebben.

7

Gewoon afwegen. Als je weegschaal een lichte afwijking heeft, heeft hij dat ook met de mix, dus geen probleem.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8

Ik gebruik een babyfles, die is ook goed af te lezen

9

Boska schreef:

Gewoon afwegen. Als je weegschaal een lichte afwijking heeft, heeft hij dat ook met de mix, dus geen probleem.

ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in  :lol:  :lol:  :lol:

10

Ik gebruik een spuitje.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

11

Hoeveelheid water gewoon even afwegen inderdaad.

Ik  gebruik meestal wel wat meer van de mix dan achter op de zak aangegeven staat, ik vind een hoog kapsel mooier. Mijn ervaring wanneer ik de hoeveelheden achter op de zak aanhoud, het kapsel minder hoog is dan ik graag wil. Als ik een 20cm bakblik gebruik neem ik dus iets meer (wel alles in verhouding houden dus) dan aangegeven voor een 20cm.

Make cake, not war :)

12

ik meet het helemaal niet af ;)
doe gewoon een bodempje van het theeglas waar ik de eieren in heb gebroken.
of gewoon een scheutje uit kraan of waterkoker..

13

Kenzoo schreef:

Ik  gebruik meestal wel wat meer van de mix dan achter op de zak aangegeven staat, ik vind een hoog kapsel mooier. Mijn ervaring wanneer ik de hoeveelheden achter op de zak aanhoud, het kapsel minder hoog is dan ik graag wil. Als ik een 20cm bakblik gebruik neem ik dus iets meer (wel alles in verhouding houden dus) dan aangegeven voor een 20cm.

Dank je gr daisy

14

Kenzoo schreef:

Ff spelen met de hoeveelheden dus hihihi thx

15

Boska schreef:

:D  :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

16

Als je 1 ei per halve liter inhoud van je bakblik aanhoudt en de daarbij behorende mix en water zit je altijd goed qua hoeveelheid om in vormen van 7,5 cm een mooi hoog biscuit te hebben.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

17

Boska schreef:

Als je 1 ei per halve liter inhoud van je bakblik aanhoudt en de daarbij behorende mix en water zit je altijd goed qua hoeveelheid om in vormen van 7,5 cm een mooi hoog biscuit te hebben.

dank je addy